تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۲۰
تعداد بازدید: ۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
سفر دریایی بین ایران و عمان با برقراری خط تندرو کشتیرانی بندرعباس و خصب و با انگیزه جابجایی مسافر و گردشگران دو کشور آسان‌تر می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، اوایل امسال نخستین راه دریایی بین دو کشور از طریق بندر خصب و قشم برقرار شد، اکنون این مسیر دریایی درحال راه‌اندازی بین خصب و بندرعباس است و بزودی راه دریایی عمان با چابهار باز می‌شود.
توسعه این راه دریایی و گسترش تعاملات دو کشور بنابر تایید مقامات کشتیرانی ایران و عمان، با اعتراض مسؤولان عربستان همراه شده است.
عبدالحسین خدری که نماینده رسمی فروش و خدمات بندری شرکت ملی کشتیرانی مسافری عمان در ایران است، درباره برقراری این خط جدید دریایی بین ایران و عمان، گفت: این مسیر دریایی که به انگیزه جابجایی مسافر و گردشگران دو کشور راه‌اندازی شده، بزودی کار خود را با یک سفر در هفته در مسیر بندرعباس و خصب آغاز خواهد کرد.
به گفته او، جابجایی مسافران در این مسیر دریایی درحال حاضر توسط کشتی‌های عمانی با دو ظرفیت ١٠٠ و ٢٠٠ مسافر و ٢٠ و ٥٠ دستگاه خودرو صورت گیرد. همچنین مسافران مجاز به حمل ٥٠ کیلو بار در هر سفر خواهند بود که البته طرف عمانی قول داده در این مسیر حمل بار تا ١٠٠ کیلو بار مجانی برای مسافران ایرانی مجاز شود.


خدری افزود: کشتی‌های بکار گرفته شده در این مسیر ِ دریایی جدید از مدرن‌ترین و سریع‌ترین کشتی‌های دنیا در این ابعاد است که علاوه‌بر ارائه خدمات در سه سطح اکونومی، بیزنس کلاس و VIP، با سرعتی در حدود  ٦٤ کیلومتر بر ساعت، حرکت می‌کنند و مسیر خصب به بندر شهید باهنر بندرعباس را در زمان دو ساعت و نیم طی خواهند کرد.
وی بدون اشاره به قیمت تعیین شده برای این مسیر، اظهار کرد: دولت عمان در اقدامی تحسین برانگیز پایین‌ترین نرخ فروش بلیت را برای این سفر در نظر گرفته و در ارائه خدمات گردشگری نیز تسهیلات خاصی برای  ایرانیان مد نظر قرار داده است.
خدری سپس با اشاره به ضرورت راه‌اندازی این مسیر دریایی، اظهار کرد: پس از سال ها تحمل سفرهای ناایمن و پرخطر در یکی از پرترددترین آبراه‌های دنیا، یعنی تنگه هرمز سرانجام با شروع بکار خط کشتیرانی ملی مسافری عمان، مردم هر دو طرف تنگه هرمز طعم یک سفر أیمن و سریع را با یکی از بهترین کشتی‌های مسافری دنیا در نوع خود خواهند چشید. برقراری این خط سهم بزرگی در توسعه روابط تجاری ما نیز خواهد داشت.


او ایمن کردن تردد مسافران و گردشگران دو کشور و ارتقا خدمات ارائه شده به مسافران دریایی را از مهمترین اهداف برقراری این مسیر دانست و بیان کرد: با توجه به این که خصب یکی از پر جاذبه‌ترین نقاط گردشگری دریایی دنیا است و گردشگران متعددی از اروپا، آمریکا و آسیا از طریق دریا به این منطقه سفر می‌کنند، حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری ایرانی می‌تواند فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و نیز تجلی فرهنگ مترقی ایران اسلامی باشد.
او در عین حال، توسعه بین‌المللی این راهِ آبی را نویدبخش حضور گردشگران ایرانی علاقمند به اکوتوریسم و غواصی و غذاهای خاص دریایی دانست و در ادامه درباره تاثیر این مسیر دریایی در اختصاص تسهیلات روادیدی به اتباع دو کشور و گردشگرانی که از این مسیر به ایران و عمان سفر خواهند کرد، گفت: با پیگیری جدی مسؤولان عالی‌رتبه استان هرمزگان و نگاه مثبت مقامات عمانی، امیدوارم بتوانیم برای نخستین‌بار در تاریخ تبادل مسافر و گردشگر بین دو کشور، موضوع صدور ویزا در هنگام ورود را تحقق ببخشیم.
شرکت کشتیرانی (NFC) عمان روز پنجشنبه (4 شهریورماه) با حضور مهدی العبدوانی، مدیرعامل شرکت ملی کشتیرانی عمان، به همراه هیأتی از مدیران ارشد با واگذاری مسوولیت ارائه خدمات این مسیر دریایی به شرکت ایرانی "راه ابریشم دریایی"، دفتر نمایندگی فروش و خدمات بندری خود را رسما در بندرعباس افتتاح کرد.
به گفته خدری، ناوگان مسافری دریایی ملی عمان یکی از جوان‌ترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین ناوگان‌های دریایی مسافری است که با سرعت بالغ بر ١٠٠ کیلومتر در ساعت  و حدود ١٠٠٠ صندلی مسیرهای متعددی را در حال پوشش دارد.
نماینده رسمی خدمات سفرهای دریایی عمان در بندرعباس سپس از حمایت جدی و صمیمانه استاندار و مسؤولان سازمان‌های بنادر و دریانوردی، صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در برقراری این مسیر دریایی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل، این خط با حضور ناوگان توانمند ایرانی و برقراری مسیرهای دریایی مختلف از جمله "سیریک" ایران به "شناص" عمان و "جاسک" ایران به "خابورا" عمان شاهد بهروری مناسب از ظرفیت‌های دو کشور باشیم.


منبع : ایسنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: