تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۲۳
تعداد بازدید: ۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
مدیر عامل شرکت توسعه سازه های دریایی گفت: دکل‌ها در کشور روسیه ساخته و با همکاری متخصصان ایرانی و روسی در ایران برپا می‌شود. دکل اول به صورت 58 درصد ساخت ایران و دکل‌های بعدی همراه با انتقال تکنولوژی است.
به گزارش مارین نیوز، این قرارداد عصر روز گذشته با حضور سیداحسان موسوی مدیرعامل شرکت توسعه سازه های دریایی(تسدید) و الکساندر ایلی چوف مدیرعامل شرکت «کاریزه بارایکدی OISC KRASNYE BARRIKADY SHIPYARD روسیه امضا شد. 85% درصد ارزش این قرارداد یک میلیارد دلاری توسط شرکت روسی تامین می شود. شرکت ملی نفت با استفاده از این دکل ها، ساخت آن در داخل کشور را تضمین می کند. 
سید احسان موسوی مدیر عامل شرکت توسعه سازه های دریایی (تسدید) در آیین امضاء قرارداد ساخت دکل حفاری دریایی گفت : این قراداد با تعامل وزارت صنعت، شورای عالی صنایع و وزارت نفت به صورت مستقیم با شرکت شیپارد منعقد شد. پروژه ملی ساخت 5 دستگاه جک آپ در ایران، بعد از مذاکرات بسیاری که با شرکت های صاحب نام انجام شد، با امضای قراردادی با این شرکت روسی از امروز کلید خورد.


مدیرعامل شرکت توسعه سازه های دریایی در ادامه افزود گفت: در زمان آغاز به کار پارس جنوبی، تصور نمی شد ایران بتواند به سرعت در بخش های مختلف صنعت فراساحل نظیر حفاری میدان، ساخت سکو و سایر سازه های دریایی صنعت نفت خودکفا شود.
وی افزود: پنج دکلی که قرار است با مشارکت روس ها ساخته شود، متناسب با شرایط خلیج فارس طراحی شده و قادرند در میدان پارس جنوبی فعالیت کنند.
موسوی با بیان اینکه پس از امضای قرارداد، نخستین دکل در 2 سال ساخته و تحویل داده خواهد شد، اضافه کرد: میزان ساخت داخل نخستین دکل، 58 درصد است که در دکل های بعدی، داخلی سازی آن افزایش می یابد و انتقال تکنولوژی هم صورت می پذیرد. 
موسوی از ایجاد یک مثلث همکاری بین ایران، چین و روسیه در بخش اورهال و تعمیر دکل های حفاری خبر داد و گفت: با همکاری یک شرکت معتبر چینی، به زودی نخستین مرکز تعمیرات دکل های حفاری خشکی و دریایی منطقه در خرمشهر افتتاح خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه این مرکز با مشارکت شرکت های روسی و چینی ساخته خواهد شد، اضافه کرد: تاکنون اقداماتی برای ساخت اقلام و تجهیزات مورد نیاز دکل های حفاری در داخل کشور انجام شده، اما یک مرکز اورهال ویژه دکل های حفاری که صاحب لایسنس های معتبر(تحت لیسانس) باشد، وجود نداشته است.
تفاهمنامه ساخت این دکلها آوریل ٢٠١٦ بین گروه صنعتی تسدید و شرکت کشتی سازی کراسنای باریکادی روسیه در بندر آستارا خان امضا شد که براساس آن، قرار شد شرکت تسدید با کمک شرکت روسی در بخش تامین مالی و ساخت و خرید به ساخت پنج دکل حفاری دریایی اقدام کنند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: