تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۲۹
تعداد بازدید: ۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کارگران کشتی‌های یدک کش شرکت پیمانکاری فن آوران بحر در بندر چابهار به شرایط کاری خود اعتراض دارند.
به گزارش مارین نیوز، یکی از شرکت های پیمانکاری که قریب به 8 ماه از فعالیتش در اداره بنادر شهرستان چابهار می گذرد مشکلات متعددی را برای کارکنان خود به وجود آورده است.
کارگران کشتی‌های یدک کش شرکت پیمانکاری فن آوران بحر در بندر چابهار به شرایط کاری خود اعتراض دارند.
این کارگران به خبرنگار چهاربهاران، گفته‌اند؛ این شرکت پیمانکاری حدود 100 کارمند و خدمه دارد ولی تنها با 20 نفر از کارکنان خود که اکثر آنها در خشکی مشغول به کار هستند قرارداد رسمی دارد و سایر کارکنان آن هیچ قرارداد رسمی با این شرکت پیمانکاری ندارند؛ این کارگران از شرایط کار با این پیمانکار به دلیل نوع قرارداد کار خود و همچنین پرداخت نشدن بخشی از اضافه کاری‌ها اعتراض دارند.
کارگران پیمانی کشتی‌های یدک کش مدعی‌اند، این شرکت پیمانکاری که از یکم بهمن ماه سال 94 فعالیت خود را در چابهار آغاز و ۸ ماه پیش که مسئولیت کارگران کشتی‌های یدک کش را بر عهده گرفته است تاکنون 4 تغییر مدیریتی داشته و این تغییرات باعث ایجاد مشکلاتی برای کارکنان شرکت شده است؛ از جمله پرداخت بخش قابل توجه‌ای از اضافه کاری‌های کارگران در هر ماه، کاهش حقوق، قطع جیره غذایی، عدم پرداخت حق ماموریت و سایر مطالبات دیگر خودداری می‌کنند.
کارگران می‌گویند، شرکت پیمانکاری بر خلاف قراردادی که با سازمان بنادر دارد در خصوص عدم اخراج یا جابه جایی کارکنان در قرارداد خود با کارکنان این بند را افزوده و این حق را برای خود قائل است که کارکنان را جابه جا یا اخراج کند.
اما مدیران شرکت به همین حد بسنده نکرده و در یک طبقه بندی شغلی بیشتر کارکنان خود را بی سواد و حداکثر دارای مدرک سیکل اعلام کرده در حالی که اکثر آنها دارای مدرک تحصیلی دیپلم و گاها فوق لیسانس هستند.
این کارگران همچنین در این باره تصریح کرده‌اند؛ بخشی از حق اضافه کاری‌ها در ۸ ماه گذشته پرداخت نشده است و در حال حاضر این شرکت پیمانکاری به کارکنانی که با آنها قرارداد رسمی ندارد فشارآورده تا ظرف 15 روز قرارداد را امضا کنند، قراردادی که حقوقی معادل 8 میلیون و 120هزار ریال برای کارکنان آن تعریف شده در حالی که فیش حقوقی سال گذشته آنها مبلغ 10 میلیون و 900 هزار ریال بوده است و شرایط کاری قبل نیز تغییرات بسیاری کرده است.
جدای از حق و حقوق کارکنان و افزایش 14درصدی بر طبق مصوبه دولت هیچگونه حق سختی کار نیز برای این کارکنان در نظر گرفته نشده است.

منبع : چهاربهاران 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: