تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۳۳
تعداد بازدید: ۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
هر چند کنگان میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی است ولی دریا می‌تواند یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه این شهرستان باشد و در این راستا توسعه زیرساخت‌های بندری از جمله اسکله ضروری است.
به گزارش مارین نیوز، در سال‌های اخیر شاهد توسعه چشمگیر شهرستان کنگان هستیم که بخش زیادی از این توسعه مربوط به صنایع پارس جنوبی است و شاهد رشد روز افزون این صنعت در کنگان هستیم.
در کنار این توسعه صنعتی ظرفیت‌های دیگری همچون دریا و گردشگری و تجارت دریایی نیز در این شهرستان وجود دارد که باید توجه بیشتری به این ظرفیت‌ها شود.

فشردگی بالا در اسکله کنونی کنگان
یکی از تجار و دریانوردان کنگانی اظهار داشت: احداث اسکله تجاری یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم است و متاسفانه تکرار مکرر آن از سوی ما و جمع کثیری از دریانوردان در نشست های مختلف ملال آور شده و شایسته نیست این مطالبه به حق همچنان روی زمین و در حد شعار مانده باشد.
جلیل صفایی گفت: انتظار داریم مسئولان احداث اسکله تجاری این بندر را با جدیت اجرا و زمینه توسعه و رونق این بندر مهم و حیاتی را فراهم کنند.
وی گفت: در چند قدمی ما و آن طرف فنس‌ها صنعت عظیم پارس جنوبی که مایه مباهات هر ایرانی است و خوشبختانه  منافع زیادی از این مجموعه عاید کشور شده، با دارابودن اسکله‌های متعدد کار صادرات میعانات گازی را در دستور کار قرار داده اند و انتظار کوچکی که مردم شهرستان کنگان دارند تقویت زیرساخت بندر کنگان تنها با یک اسکله است تا این بندر نیز از رکود تجاری و اقتصادی خارج شده و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.
وی افزود: پس از انتقال چندین روستا به دلیل استقرار صنعت در مناطق مذکور، برخی از لنجداران شناورهای خود را وارد اسکله این شهر کرده اند و متاسفانه تمامی شناورهای تجاری، صیادی و قایق ها در حالت بسیار فشرده در کنار هم استقرار یافته اند و این امر مستلزم نگاه ویژه برای برون رفت از معضل فعلی است.

دریا ظرفیت کم‌نظیر شهرستان کنگان است
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت آقای روحانی با تحمل سختی و مشقت های فراوان توانست کارهای بزرگی را از خود بر جای گذاشته و عملکرد خوبی را ارائه دهد.
سکینه الماسی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان کنگان مثال زدنی است، گفت: این شهرستان ساحلی با داشتن ظرفیتی مانند دریا و توانمندی‌های گسترده‌ای در حوزه تجارت، صنعت و گردشگری شایسته توجه بیشتری است.
وی افزود: مردم شهرستان کنگان همواره پیشرو و پیشقدم در همه حوزه‌ها بوده‌اند و جا دارد به این شهرستان نگاه ویژه‌ای شود.
وی گفت: بنادر به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای تجاری در کشورهای مختلف آبادترین مناطق هستند و امیدواریم دولت نیز با تدبیری شایسته برای توسعه اسکله، تجارت و ساماندهی بحث گمرک این شهرستان به آبادانی آن کمک کند.
الماسی گفت: شهرستان کنگان میزبان صنعت عظیم نفت و گاز و مجتمع های بزرگ پالایشگاهی پارس جنوبی است و توجه به این امر در کنار توسعه فعالیت های بندری و تجاری می تواند به خوبی به توسعه این شهرستان کمک شایانی کند.
وی افزود: در کشور ما مشکل اصلی بحث اقتصاد و به طور خاص اشتغال است.

اسکله خواسته به حق مردم کنگان است
فرماندار شهرستان کنگان نیز گفت : امروز شاهد برداشتن گام های مثبتی در حوزه گردشگری هستیم و با حضور استاندار بوشهر گام های مثبتی در خصوص شروع عملیات دهکده گردشگری برداشته شده است.
عبدالنبی یوسفی افزود: امیدواریم با حمایت های مجموعه استانداری بوشهر اثر ملی سیراف به زودی ثبت یونسکو شده و نام آن به فراخور ظرفیتی که دارد، جهانی شود.
وی کمربندی کنگان را از خواسته‌های به حق مردم این شهرستان دانست و اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته و پیگیری های استاندار، کمربندی کنگان در دو فاز در حال اجراست و انتظار داریم که این پروژه مهم تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
وی گفت: یکی دیگر از خواسته های به حق مردم بحث احداث اسکله جدید و رونق گرفتن دریا و تجارت است و انتظار داریم با نگاه ویژه استاندار این امر محقق شده و کنگان در حوزه بازرگانی به شکوفایی برسد.


منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: