تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۷۵
تعداد بازدید: ۴۷۱۴
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص مناقصه خرید، حمل، نصب و راه اندازی 4 فروند یدک کش 4400 اسب بخار ASD شرکت آریابنادر ایرانیان از شرکتهای زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی، نامه ای به رییس جمهوری ایران ارسال و خواستار بررسی دقیق جزئیات منقاصات شد.
به گزارش مارین نیوز، مدت هاست که واردات شناور بعضا توسط شرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی صنعت کشتی سازی و زنجیره های متصل به آن را به سمت رکود مطلق حرکت می دهد. بدین ترتیب که به جای سفارش ساخت شناورها- که امکان ساخت آن ها در داخل وجود دارد- با خرید از خارج و خروج سرمایه و ارز، بخش مهمی از صنعت دریایی زمین گیر می شود. واردات شناور به اقتصاد مقاومتی چنان ضربه ای وارد میكند كه كمر شناورسازی ها داخلی را میشكند و انگار اقتصاد مقاومتی در این بخش از صنعت معنایی ندارد. 
پایگاه خبری – تحلیلی دریایی ایران مارین نیوز در پی اعتراض سازندگان شناور درگزارش هایی مبسوط بارها به این موضوع پرداخته و در گفتگوهایی با کارشناسان و متخصصان نسبت به شفاف سازی عواقب این تصمیم هشدار داده است. 
انجمن مهندسی دریایی ایران نیز به عنوان نماینده جامعه دریایی کشور در اقدامی دیگر از شرکت های زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهوری ایران در شهریورماه 95 خواستار بررسی و پیگیری موضوع شد و صریحا اعلام کرد : با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و موضوع اشتغالزایی داخل و رشد و توسعه صنایع داخلی کشور ترتیبی اتخاذ فرمائید تا جلوی این گونه سفارشات که جز ریختن ارز کشور به جیب بیگانگان و سرپا نگه داشتن صنعت آنها نمی باشد، هرچه سریعتر گرفته شود. 

به گزارش مارین نیوز، این نامه در حالی به دفتر ریاست جمهوری ارسال گردید که شرکت آریابنادر ایرانیان از شرکتهای زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در "مناقصه خرید، حمل، نصب و راه اندازی 4 فروند یدک کش 4400 اسب بخار ASD" برای تامین تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی (چابهار)، "شرایط نحوه مشارکت فی مابین سازنده خارجی و داخلی" را ساخت 2 فروند شناور در خارج کشور اعلام نموده است. 
لازم به ذکر است شناوریدک کش از نوع ASD بارها توسط صنایع کشتی سازی داخلی ساخته و تمامی آنها در کتابی به عنوان اطلس شناورهای ساخت ایران توسط انجمن مهندسی دریایی ایران منتشر شده است. 

متن کامل مکاتبات را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید : 






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
3
با سلام
انجمن مهندسی تاکنون حتی یک عدد شناور ASD در ایران ساخته نشده و شایسته نیست انجمن فقط با فرافکنی قصد رپورتاژ آگهی برای چند کشتی سازی کوچک را داشته باشد ، لطفا تحقیق بفرمائید آیا کشتی سازی در ایران توان ساخت ASD را در ایران در مدت 2 ماه را دارد،؟ ( 6 ماه هم قابل قبول است)ضمننا زیرمجموعه های کشتی سازی های چینی این کار را با 20 درصد پرداخت انهم در زمان تحویل شناور و الباقی با فاینانس 5 ساله انجم میدهد ، توجه بفرمائید فقط 20 از مبلغ انهم در مان تحول ؟!!!!!!!!!!
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
2
لطفا نام شناورهای ASD ساخته شده در ایران را بنویسید < یعنی شما حتی تعریف شناور ASD را نمیدانید ؟ نوشته اید بارها ؟؟؟؟؟؟ لطفا اطلس را مطالعه نمائید دوست عزیز
منتقد دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
1
0
سلام
علی جان مستحضرید که در کارخانجات کشتی سازی به طور معمول فعالیت های تولیدی جهت ساختن یک یا چند واحد محدود از یک دستگاه بزرگ که بر اساس سفارش و شرایط خواسته شده توسط مشتری تولید می شود متمرکز است. بنابراین در این نوع سیستم های تولیدی تنوع محصولات زیاد بوده ولی الزاماً تولید یک فرآورده بخصوص به صورت مستمر ادامه نداشته، بلکه هر چند گاه یک بار بنا بر درخواست و سفارش خریدار، کارخانه محصول جدیدی را تولید می نماید. مانند کارخانه های هواپیما سازی، کشتی سازی، و... .
در اين روش محصولات بصورت تکي ساخته ميشود(هواپيما سازي، کشتي سازي، خانه سازي)، مواد اوليه و نيروي انساني و تجهيزات به محل استقرار محصول مي روند،
با توجه به توضیحات فوق به نظر می رسد اگر فقط به خاطر نوع سیستم رانش که فقط در دنیا شاید بگوئیم که تعداد کمی در حد 1 یا دو کارخانه تولید این سیستم رانش را بر عهده دارند. ما عدم تولید شناور را به آن گره بزنیم این موضوع فرافکنی است و بی انصافی است.
حال من اجازه می خواهم چند سوال مطرح کنم:
1. سیستم رانش ASD و یا azimute stern derive که از نوع سیستم رانش با تکنولوژی بالا و قیمت بسیار گزاف در مقایسه با سایر سیستم های رانش هستند و همچنین تعمیر و نکهداری پیچیده تر و گرانتری دارند. آیا بر اساس یک کار تحقیقی همه جانبه برای این نوع سیستم انتخاب شده اند؟
آیا شرکت سفارش دهنده برای راهبری و مدیریت چنین شناوری آماده است؟
گرچه رانندگی را همه ما سریعا یاد می گیریم ولی باید در مملکن خودمان به راندن ماشین تولید داخلی افتخار کنیم
با توجه به موارد فوق اگر یک نگاه همه جانبه و کارشناسی و ملی داشته باشیم متوجه می شویم که می توانیم و باید این شناورها در ایران ساخته شود اگر بخواهیم
من همین جا از کلیه شرکتهای داخلی خواهش می کنم که در این مناقصه یا شرکت نکنند و یا صرفا بصورت انفرادی و یا با جوینت داخلی مشارکت کنند.
از امروز شعار جوینت خارجی ممنوع سر می دهیم
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
در نظر داشته باشد بالاخره زمان تحویل مهم است ، نمشود یک شرکت سفارش ساخت ASD بدهد و ما تازه تحقیق کنیم ، ASD چه نوع شناوری است یا بگوییم خرجش گرونه ، قطعه ش نیست ، اصلا تو بلدی راهبریش کنی ،....
شناورسازان صنعت دريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
1
0
با سلام شركت شناورسازان صنعت دريا اعلام امادگي خود را جهت ساخت asd اعلام مينمايد
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
طراحی ، قیمت ، زمان تحویل ، درصد فاینانس یا ، شرایط پرداخت را اعلام نمائید.
طاهر احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
1
با سلام خدمت تمامي دوستان
من طاهر احمدي هستم از شركت دنيز و به مدت ١٤ سال است در زمينه دريايي فعال هستيم به صورت تخصصي در زمينه طراحي و ساخت شناورهاي خدماتي در ايران كار مي كنيم شناور اميدان ٣ و امين ١ با طراحي شركت ما در سال ١٣٨٥و ١٣٨٦ كار ساختش آغاز شد و هم اينك در فلات قاره در حال فعاليت مي باشد علي رغم رضايت خيلي خوب مجموعه فلات قاره از اين شناورها بي عيب نبوده و در شناورهاي بعدي تمامي اين ايرادات برطرف شده است و هم اينك نيز طراحي جديد ما كه يك شناور ASD با طول ٣٢ متر است به مدت يك ماه است در كارخانه كشتي سازي بحر كسترش هرمز از توابع ايزوايكو كار ساختش شروع شده است
فقط اعتماد به توليد كننده داخلي و صد البته همت خود توليد كننده است تا برسيم بدانجايي كه استحقاقش را داريم. خوش باشيد
در صد سكندر بتوان رخنه فكندن گر داعيه همت مردانه زند موج
مرتضی ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
1
آینده صنعت دریایی در دست با کفایت جوانان غیور و دلسوز این صنعت میباشد به امید روزی که این گونه خبر ها روزانه در این سایت درج گردد
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
1
واقعا چرا با این صنعت به این شکل بازی می کنند، نیازهای کشور به شناور زیاده اما هیچ موقع دقیقا اعلام نمیشه و یکدفعه می فهمن که شناور نیاز دارن و وقت سفارش به داخل نیست! واقعا شیرینی که در خرید است در ساخت نیست !
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
دوست عزیز کافر همه را به کیش خود پندارد .اتفاقا شیرینی که در ساخت است در خرید نیست، چون خرید 1 پورسانت دارد و ساخت 1000 مورد ..... هر کس بفکر خویش است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
1
تو ایران فقط به فکر دور زدن صنایع داخلی خودشون هستند، یعنی ایران را به خودزنی مجبور می کنند. تو کشور کانادا دولت با بخش خصوصی کانادا برای نیازمندیهاش قرارداد 30 ساله برای ساخت 170 فروند شناور بسته یا در هند در سال 2002 برای 5 سال ، قانون حمایت از صنعت کشتی سازی هند به تصویب رسید. اینا همشون دارن کشورشونو میسازن و رانت و اختلاصو به حداقل رسوندن.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
باز هم سوال خودم رو تکرار میکنم کدام کشتی سازی در ایران توان ساخت یدک کش در 6 ماه با فاینانس 5 درصد دارد؟درحال حاضر 8 سفارش موجود و آماده عقد قرارداد میباشد>
آقایان بهتر است صنایع دریایی ما بجای کشتی سازی در حوزه تعمیرات کشتی فعال شود ، یقین داشته باشید زمانی که ما خودرو ساز شدیم 5 الی 10 سال بعد کشتی ساز میشویم و 20 سال بعد هواپیما ساز ،توجه داشته باشید که داکینگ شناور در ایران حداقل 2 الی 3 برابر دبی زمان میبرد( توجه داشته باشید منظور از داکینگ تعمیرات استاندارد است)
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
1
باز هم سوال خودم رو تکرار میکنم کدام کشتی سازی در ایران توان ساخت یدک کش در 6 ماه با فاینانس 5 درصد دارد؟درحال حاضر 8 سفارش موجود و آماده عقد قرارداد میباشد>
آقایان بهتر است صنایع دریایی ما بجای کشتی سازی در حوزه تعمیرات کشتی فعال شود ، یقین داشته باشید زمانی که ما خودرو ساز شدیم 5 الی 10 سال بعد کشتی ساز میشویم و 20 سال بعد هواپیما ساز ،توجه داشته باشید که داکینگ شناور در ایران حداقل 2 الی 3 برابر دبی زمان میبرد( توجه داشته باشید منظور از داکینگ تعمیرات استاندارد است)
keshty
|
United Kingdom
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
سلام علیکم،نمیدونم مطلع هستید یا اینکه نه؟معاون اداری مالی بندر شهید رجایی(حسینی) بهمراه معاونت دریایی(نوفرستی)و...سفارش ساخت شناور مسافری دادن به چین قراردادشم بستن و بعدشم از وجوه اداره شده سازمان بنادر استفاده کردن!کی دنبال حمایت از کشتی سازیای داخلی باید باشه؟؟؟وقتی خود دستگاه دولتی وارد کننده شناور شده؟؟اونم ده تا شناور!!!
کارشناس کشتی
|
China
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
یک مثال خدمت دوستان علاقمند به این مبحث ASD
سال ۲۰۱۲ شرکت دریابندر از زیرمجموعه تایدواتر در مناقصه تهیه دو فروند کشتی ASD متعلق به نفت فلات قاره برنده شد و طبق قرارداد ۳ ماهه می بایست کشتی را تهیه و در پروژه های نفت فلات به کار گیرد ولی تا ۲۰۱۶ یعنی دقیقا ۴ سال و خورده ای این کار تحقق پیدا نکرد و طی این مدت بارها و بارها شرکت دریا بندر تهدید به فسخ قراداد و ضبط ضمانت نامه شد ولی هر بار با رابطه های خاص تمدید وقت گرفت تا اینکه تحریمها برداشته شد و تحت شرایط خیلی خاص و با قیمتی ۲ میلیون دلار بالاتر از قیمت بازار از چین خریداری شد.
دوستان کشتی ساز و طراحی مهندسی که در بالا ادعای توانایی ساخت را نوشته اند آیا در طی این ۴ سال خواب بوده اند و چرا نرفته اند سراغ تاید واتر و نفت فلات قاره و دریا بندر و مکتوب اعلام نکرده اند ؟ آیا کسی از این شرکت دریابندر سوال کرده در طی این ۴ سال که هر بار به بهانه تحریم خرید و تهیه شناور را عقب می انداخته آیا حتی یک بار هم به شرکتهای سازنده داخلی مراجعه کرده ؟ و اینکه با کدام کار کارشناسی این قدر گرانتر از بازار شناور را خریده ؟
پاسخ ها
کشتی فروشان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
آیا برای این موضوع مستند هم دارید؟ ( خرید شناور 2 میلیون دلار بالاتر ، ایا قرارداد این شرکت رو مطالعه کرده اید؟؟؟
موضوع فاینانس و تامین منابع مالی از ساخت مهم تر است ، این که یک شرکت کشتی سازی در ایران که هر 5 سال یک قایق فایبر گلاس میسازد ، یک شناور روز دنیا را در 20 برابر زمان استاندارد با یک دهم کیفیت استاندارد ، لیکن 100 هزار دلار ارزانتر میسازد مایه افتخار نیست ، شرکت هایی که قرارداد اجاره روزانه دارند ترجیح میدهند شناوری با بالاترین کیفیت خریداری نمایند که حداقل 5 سال بدون نگرانی فعالیت نمایند و حتی داکینگ را بعد از 5 سال انجام بدهند، دوستان کشتی ساز باید به نیاز شرکت های دریایی توجه نمایند ، ضمنا ظاهرا شرکت دریابندر سهامی عام بوده و در بازار پایه فرابورس حضور دارد ، یعنی این شرکت دارای سیستم مالی شفاف میباشد و شما اگر شک دارید میتوانید فقط یک سهم این شرکت را در بازار خریداری نموده و روز مجمع و یا حتی قبل از آن توضیحات بخواهید .............
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
اگر همین الان یه شناور asd با تمام تکنولوژی تو ایران ساخته شده باشه و آماده تحویل، باز هم به چشم نمیاد و مرغ همسایه غازه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
البته از سایت مارین نیوز بعید هست که این ادعاهای بی اساس و بدون مدرک را بدین گونه مطرح کند اما در پاسخ شما فرد محترم از هزاران دلیل عدم موفقیت کشتی سازی های داخلی فقط به طرح یکی بسنده می کنم. از تفاوت های مهم کشتی سازی های خارجی با ایرانی نحوه پرداخت مبلغ به آنهاست. کشتی سازی های ایرانی مبلغ را به صورت پیش پرداخت دریافت کرده و بدقولی در تحویل که جای خود را دارد و اگر خریدار درخواست وام از داخل داشته باشد با سود کمتر از 18 الی 20 درصد امکان دریافت وام نیست. شما همین شریط را با فاینانس های کشتی سازی های خارجی با سود اندک و مدت پرداخت طولانی مقایسه کنید. شناورهای آماده تحویل آنها نیز که جای خود را دارد.
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
بالاخره این جوری که نمیشه همه باید کمک کنن و از صنایع داخلی حمایت کنند. یکی از مشکلات اصلی عدم اعلام نیازمندیهای کشور می باشد. اگر این آمار را می دانستیم شناورهایی نیاز فوری داریم خریداری می شد و در کنارش به صنایع داخلی هم فرصت داده می شد برای شناورهای مورد نیاز آینده برنامه ریزی کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: