تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۲۵
تعداد بازدید: ۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
شرکت‌کنندگان در کنفرانس "اقیانوس‌ ما" در واشنگتن از اختصاص ۴۸ میلیون دلار برای گسترش مناطق دریایی حفاظت شده در سراسر اقیانوس‌های جهان خبر دادند.
به گزارش مارین نیوز، انجمن حفاظت از حیات‌وحش(WCS)، بنیاد Waitt، صندوق Blue moon و موسسه تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) در کنفرانس "اقیانوس‌ ما" اعلام کردند که برای گسترش و بهبود پوشش مناطق دریایی حفاظت شده در سراسر اقیانوس‌های جهان مبلغ ۴۸ میلیون دلاری اختصاص داده شده است.
کالب مک‌کلن از انجمن حفاظت حیات وحش آمریکا گفت : این سرمایه‌گذاری ترکیبی از منابع اختصاص داده شده توسط تسهیلات جهانی محیط زیست برای بهبود مدیریت مناطق دریایی حفاظت شده است.
در حال حاضر تنوع زیستی دریایی به شدت در معرض تهدید قرار دارد. بیش از ۷۰ درصد ذخایر ماهی جهان بیش از مصرف شده یا از بین رفته است، اکثریت صخره‌های مرجانی به دلیل ماهیگیری بیش از حد تخریب شده‌اند و همچنین تغییرات آب و هوایی، انجام عملیات‌های مرتبط با استخراج منابع همچون فعالیت معادن، بسترهای دریایی را از بین برده است. در حال حاضر تنها ۴ درصد اقیانوس‌ها به طور رسمی تحت حفاظت قرار دارند.
به گزارش مونگابی، فعالان محیط زیستی امیدوارند اختصاص ۴۸ میلیون دلار برای ارتقای پوشش مناطق آبی حفاظت شده به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد کمک کنند. همچنین بیشترین تمرکز بر مناطق استوایی است؛ نواحی که از سطح بالایی از تنوع زیستی برخوردارند.


منبع : ایسنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: