تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۲۸
تعداد بازدید: ۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
رییس جهاد دانشگاهی استان در دیدار مدیر كل شیلات سیستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: پروژه پرورش ماهی در قفس یكی از ماموریت های جدیدی است كه در حوزه تحقیقات توسط معاونت پژوهش و فن اوری جهاد دانشگاهی كشور به این نهاد واگذار شده است .
به گزارش مارین نیوز، دكتر منصور تاجری خاطر نشان كرد : وجود منابع آبی مناسب در استان، عدم نیاز به منابع أبی مستقل، ایجاد اشتغال پایدار برای ساحل نشینان استان و جامعه صیادی سیستان و بلوچستان، افزایش امنیت غذایی و توسعه تغذیه سالم ، وجود مواد مغذی طبیعی در اب دریا و كاهش زمان پرورش ماهی و .... از جمله مزیت های پرورش آبزیان در قفس است كه در راستای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان این پروژه با توجه به اینكه بخشی از فن آوری ان نیز در اختبار جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیر كبیر است به همت جهاد دانشگاهی استان اجرا می شود .
رییس جهاد دانشگاهی استان تصریح كرد : فاز اول این پروژه در چابهار اجرایی شده و در حال عملیاتی كردن فاز دوم ان هستیم كه با همیاری اداره كل شیلات استان اجرا خواهد شد .
وی گفت: كار مطالعاتی و تحقیقاتی این پروژه در قالب ارزیابی ریسك تولید بچه ماهی از پیش نیازهای این طرح است كه پروپزال تحقیقاتی ان به همت این نهاد تهیه شده و جهت تامین اعتبار لازم به مقامات مسوول تحویل شده است .
همچنین در این نشست میرمرادزهی مدیر كل شیلات سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خوشنودی از ورود نهاد جهاد دانشگاهی به این پروژه خاطر نشان كرد: با توجه به نگاه علمی و اجرای موفق طرحها توسط جهاد دانشگاهی كه برگرفته از تفكر و روحیه جهادی است حتما باید جهاد اداره كل شیلات استان را در این زمینه یاری كند .
وی افزود: به جهت اینكه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی مورد تاكید مقام معظم رهبری و بر اساس برنامه ریزی وزارت متبوع ظرفیت پرورش ماهی در قفس به دویست هزار تن در سال در كشور ظرف پنج سال اتی باید برسد و نقش شیلات چابهار در این قضیه بسیار حائز اهمیت است.
میرمرادزهی در این دیدار مراتب امادگی این اداره كل را جهت هرگونه همكاری لازم در این زمینه با جهاد دانشگاهی اعلام کرد.

منبع : ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: