تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۴۶
تعداد بازدید: ۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
با تلاش یک شرکت تحقیقاتی در حوزه نفت و گاز، با تلاش خود ایران را به جمع معدود کشورهای تولید کننده کاتالیست در جهان پیوسته و تولید این محصولات را از انحصار خارج شده است.
به گزارش مارین نیوز، امیرهومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو، رفع انحصار تولید کاتالیت‌های صنعتی نفت و گاز را مهمترین دستاورد این شرکت برشمرد و افزود: محصولات شرکت توسعه صنايع نفت و گاز سروباعث شد تا ایران به جمع معدود کشورهای تولید کننده کاتالیست در جهان پیوسته و تولید این محصولات را از انحصار خارج کند.
این فعال فناور افزود: كاتاليست‌هاي توليدي اين شركت در مقايسه با نمونه‌هاي خارجي، از كيفيت مطلوب و کاملا قابل رقابت برخوردار هستند و واحدهایی که از کاتالیست های تولیدی این شرکت استفاده کرده‌اند، از کارایی این محصولات رضایت داشته‌اند.
کریمی کاتالیست ریفرمینگ اولیه با بخارآب، کاتالیست پتاس دار ریفرمینگ اولیه با بخارآب و کاتالیست فعال احیاء مستقیم آهن را از کاتالیست‌های تولید شده در ابعاد صنعتی این شرکت برشمرد و افزود: از دیگر کاتالیست‌های تولید شده در ابعاد صنعتی می‌توان به کاتالیست نیمه فعال احیاء مستقیم آهن، کاتالیست ریفرمینگ ثانویه، کاتالیست شیفت دما بالا، کاتالیست پلت فرمینگ و کاتالیست متاناسیون اشاره کرد.
وی ادامه داد:کاتالیست‌های دیگری چون پیش ریفرمینگ، کاتالیست سنتز اسید سولفوریک و کاتالیست سنتز گاز اندوترمیک در ابعاد صنعتی تولید می‌شوند.
این فعال فناور به تحقیقات GTL این شرکت اشاره کرد کرد و افزود: تبديل گاز طبیعی به مايع(GTL) يك فرايند كاتاليستي است كه در آن گاز طبيعي به محدودة وسيعي از هيدروكربنهاي مايع مانند نفتا، نفت سفيد، ديزل، بنزين، واكس، روغن، مواد شيميايي يا گاز مايع تبديل مي شود.
وی با اشاره به مزایای فرآورده‌های حاصل از GTL گفت: با استفاده از تکنولوژي GTL مي‌توان گاز طبيعي را به محصولات مایع با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کرد که هزینه نقل و انتقال آنها نسبت به حمل و یا انتقال گاز طبیعی با خط لوله پایین تر است.
وی کیفیت بهتر نسبت به فرآورده های پالایش نفت خام را از مزایای GTL دانست و افزود: با توجه به منابع فراوان گاز در كشور و كم بودن هزينه هاي تامين گاز نسبت به بسياري از كشورها و همچنین محدودیت های موجود در انتقال گاز طبیعی با خط لوله به مصرف کنندگان جهانی، احداث واحدهای GTL با ظرفيتهای بالاي توليد می تواند بعنوان گزينه اي منطقی و سود آور در بهره برداري از ذخاير گازي كشور مطرح باشد.
مدیرعامل این شرکت فناور افزود: بیش از 120 نفر نيروي انساني متخصص در زمينه های توليد انواع كاتاليست های مورد استفاده صنايع مذکور، طراحی و احداث واحدهایGTL  و نیز اجرای پروژه‌هاي تحقيقاتی و EPC صنایع نفت و گاز فعاليت مي‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: