تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۵۴
تعداد بازدید: ۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی : هر یک از همایش هایی که در زمینه دریا برگزار می شود سابقه و اهداف خاص خود را دارد که با برنامه همایش صنایع دریایی کاملا متفاوت است.
به گزارش مارین نیوز، سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به اینکه مدیریت و اقتصاد دریا، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از محورهای مورد بحث در این همایش است افزود : موضوع دیگری که در همایش صنایع دریایی مورد توجه قرار گرفته  توجه خاص به صنایع فراساحل، نفت و گاز است همچنین برنامه خاصی برای حضور دانشمندان و متخصصان مطرح داخلی و بین المللی صورت گرفته و تاکنون برخی از کشورها مانند استرالیا حضور خود را قطعی کرده اند.
دبیر همایش هجدهم با بیان اینکه همایش صنایع دریایی از نظر زمانی هیچگونه تلاقی با سایر همایش های دریایی کشور نخواهد داشت، تصریح کرد: هر یک از همایش هایی که در زمینه دریا برگزار می شود سابقه و اهداف خاص خود را دارد که با برنامه همایش صنایع دریایی کاملا متفاوت است.
عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در ادامه خاطر نشان کرد : هر اندازه حوزه دریا بر اساس همایش ها، سمینارها و اجلاس ها تقویت شود به نفع کشور است.
وی با اشاره به این جمله که انجمن مهندسی صنایع دریایی ایران به دنبال بحث توسعه دریا محور است، بیان داشت : هر اندازه این توسعه بتواند برای مسئولان و برنامه ریزان بیشتر روشن شود به نفع جامعه دریایی و اقتصاد کشور است.
مظاهری تصریح كرد: بدون داشتن برنامه درازمدت و کارآمد، نمی‌توان انتظار توسعه صنعت دریایی مطلوب کشور را داشت.
وی گفت : ایران تجلیگاه نعمت های بی شمار الهی است و یکی از این نعمت های بزرگ قرارگرفتن کشور ایران در یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک و داشتن 5800 هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور با منابع غنی نفت و گاز، آبزیان بی شمار و جایگاه ممتاز حمل و نقل بین‌المللی به ویژه  مسیرهای حساس انتقال نفت و گاز و مجاورت با بنادر مهم و پر رفت و آمد است.
سعید مظاهری افزود: این منابع عظیم و پتانسیل‌های موجود می‌تواند در تولید ناخالص ملی و درآمدهای کشور تاثیر بسزایی داشته و زمینه‌های فعالیت و موفقیت‌های بزرگی را برای یک صنعت عظیم دریایی که متضمن اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی، رشد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری و فناوری باشد، فراهم آورد.
مظاهری تصریح کرد : بخش صنایع دریایی کشور مشتمل بر امور حمل و نقل دریایی، بنادر و اسکله‌ها، صنایع ساخت و تعمیرکشتی، پروژه‌های سکوسازی، صیادی و ... است.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت کشتی سازی توان فعالسازی بیش از 250 گروه صنعتی و خدماتی جانبی را دارد، افزود: بازار سالیانه ساخت و تعمیر شناورها و سازه‌های دریایی در مجموع افزون بر 2 میلیارد دلار بوده و حجم تقریبی پروژه‌های دریایی برای 10 سال آینده 40 میلیارد دلار و فرصت شغلی برای 800 هزار نفر در سال برآورد می‌شود.
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: در مقوله حمل و نقل دریایی می‌توان به جایگاه مهم شرکت های کشتیرانی در بخش حمل نفت و گاز، حمل بار و مسافر،  صادرات و واردات دریایی، درآمد ارزی و ...اشاره کرد.
وی افزود: همچنین موقعیت حساس سیاسی و اقتصادی خلیج فارس و دریای خزر بر این مهم افزوده و لازمست برنامه های جامعی در خصوص توسعه صنایع دریایی کشور در بخش دفاعی و غیردفاعی نیز تدوین شود.
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در پایان بیان داشت : صنعت دریایی جایگاه مهم و استراتژیکی در اقتصاد و امنیت کشور دارد از اینرو نه تنها همت و تلاش بلکه عزم ملی و سیاستگذاری در سطوح بالای مملکتی را طلب می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: