تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۶۱
تعداد بازدید: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از احتمال حضور و بازدید ناوشکن های ایرانی از بنادر ایتالیا خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت ناوگروه ٤٣ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر در آب های آزاد و بین المللی را تشریح کرد و افزود: ناوگروه ٤٣ نداجا هم اکنون در ابتدای خلیج عدن مشغول انجام ماموریت است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما یک ناوگروه صلح و دوستی مرکب از دو ناوشکن موشک انداز، یک ناو نیروبر، یک ناو پشتیبانی و یک فروند بالگرد را برای بازدید از بنادر پاکستان و برای برقراری امنیت در مناطق پرخطر اعزام کردیم.
دریادار سیاری اضافه کرد: نیروی دریای ارتش روز گذشته نیز میزبان ناوشکن ایتالیایی بود که این رویداد حائز اهمیت است زیرا کشورهای اروپایی متقاضی ارتباط دریایی با جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی خاطر نشان کرد: ناوشکن ایتالیایی وقتی از بندر جمهوری اسلامی ایران بازدید می کند حتما در ورود و خروج یک تمرین مشترک دریایی با آنها انجام خواهیم داد اما این به معنای حضور در قالب ناتو نیست.
به گزارش مارین نیوز، این دانشگاه از سال 1374 به پذیرش دانشجو در مقطع دکترا مبادرت ورزید و از سال 1381 به تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح در آمده است.
درسال جدید تحصیلی در دانشگاه عالی دفاع ملی 69 تن در حوزه آموزشی و پژوهشی متناسب با ظرفیت رشته ها و گرایش های تحصیلی این دانشگاه پذیرفته شده اند که 15 تن از این شمار در حوزه پژوهش محوری در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد.

منبع : ایرنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: