تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۶۲
تعداد بازدید: ۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
استاندارهرمزگان گفت: معیشت مردم 400 روستای نوار ساحلی هرمزگان در طی سالیان متمادی و در طول تاریخ با تجارت و بازرگانی دریایی گره خورده است.
به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری روز یکشنبه درنشست کارگروه توسعه تجارت غیر نفتی هرمزگان افزود : مردم این استان به دلیل فراهم نشدن زمینه اشتغال و تنوع درآمدی خود چاره ای جز رو آوردن به قاچاق کالا برای تامین معیشت خویش ندارند. 
استاندارهرمزگان ادامه داد: درمدت سال های گذشته نیز اقدام چندانی برای ایجاد تنوع در کسب درآمد و معیشت آنان صورت نگرفته و توسعه و عمرانی هم که در هرمزگان ایجاد شده بر اساس نیازهای مردم منطقه نبوده است. 
جادری با تاکید بر اینکه سواحل جنوبی کشور نیاز به توجه ویژه ای دارد، اضافه کرد: درحال حاضر تعاونی های مرز نشین، گمرک های کوچک و بازارچه های مرزی استان تعطیل است . 
وی اشاره کرد : در زمینه تجارت ساحل نشینان باید تسهیلات بیشتری فراهم شود و از سوی دیگر اختیارهای افزون تری به دستگاه های استانی تفویض شود. 
استاندارهرمزگان بیان کرد : وزارت صنعت، معدن و تجارت از استاندار هرمزگان به عنوان نماینده 16 استان مرزی در کارگروه صادرات غیر نفتی کشور، یکبار نیز برای بیان مشکل های این استان ها دعوت نکرده است. 
استاندار هرمزگان با اشاره به ارتباط های هرمزگان با کشور عمان اظهار داشت: کشورعمان با چهار میلیون جمعیت ظرفیت خوبی برای توسعه ارتباط های تجاری دو طرفه محسوب می شود و این کشور به عنوان سرپل ارتباطی بین هرمزگان و کشورهای شرق آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد. 
جادری ابراز داشت: بخش خصوصی درصدد راه اندازی دفتر تجاری در این کشور برای انجام کارهای تجاری خود و رفع موانع و مشکل های احتمالی تجاری است که امید می رود سازمان توسعه تجارت ایران این بخش را یاری دهد. 
استان هرمزگان دارای یک هزارو 200کیلومتر مربع مرز آبی ، 14جزیره و دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم با چند کشور جنوبی خلیج فارس همرز است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: