تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۶۸
تعداد بازدید: ۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
در نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز "ازدیاد برداشت از میادین نفتی از طریق تزریق آب" با حضور متخصصان و فعالان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مارین نیوز، در این جلسه که سیزدهمین نشست از سلسله نشستهای تخصصی "توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز فرصت ها، موانع و راهکارها" بود به موضوع ازدیاد برداشت از میادین نفتی از طریق تزریق آب پرداخته شد.
بر اساس این گزارش در این نشست محمد محمدی فرد، رییس مهندسی مخازن مطالعاتی شرکت نفت فلات قاره، ضمن معرفی اجمالی میادین نفتی فلات قاره، وضعیت فعلی تزریق آب به این میادین را تشریح کرد
وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود، توضیحاتی درخصوص فناوری های مورد استفاده در تزریق آب به میادین نفتی ارائه و چشم انداز توسعه و به کارگیری آنها را در کشور مورد بررسی قرار داد.
مزایا و چالش های تزریق گاز و کاربرد پمپ های درون چاهی در میادین نفتی فلات قاره از دیگر موضوعات مورد بحث بود.
لازم به ذکر است این نشست با حضور جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی، مسعود درخشان رئیس کارگروه مطالعات راهبردی ستاد، مهندس محمد محمدی فرد رییس مهندسی مخازن مطالعاتی شرکت نفت فلات قاره و جواد رستمی رئیس مهندسی نفت شرکت نفت فلات قاره در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع : روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: