تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۷۲
تعداد بازدید: ۱۷۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی‌سازی ما باید با یک شرکت بزرگ خارجی ترکیب شود.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدی در حاشیه بیست‌چهارمین همایش ارگان‌های دریایی گفت : توسعه کشتی‌سازی نیازمند تمرکز دولت در این بخش است و البته ادغام شدن با یک شرکت خارجی. اگر فکر کنیم که تنهایی باید این کار را انجام دهیم یک فکر اشتباه است. دنیا به سرعت پیشرفت کرده و ما برای اینکه این عقب‌ماندگی را جبران کنیم باید با یکی از کشتی‌‌سازی‌های بزرگ جهان ترکیب شویم.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: باید واقع‌بین باشیم، زمانی وقتی از کشتی‌های کانتینری صحبت می‌شود ظرفیت‌ها 6000 تا 9000 TEU بود در حالیکه الان سایزها به 22000 TEU افزایش پیدا کرده است. در بحث فله‌برها نیز ظرفیت به 500 تا 600 هزار تن رسیده است. اگر ما بخواهیم در عرصه جهانی حضور داشته باشیم باید ناوگان خود با در نظر گرفتن نیازهای جهانی توسعه بدهیم و کشتی‌سازی ما در حال حاضر چنین توانایی ندارد.
مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها امکان نوسازی، رشد و توسعه ناوگان کشتیرانی وجود نداشت، بیان کرد: قصد داریم به سرعت ناوگان ملی کشتیرانی را بازسازی و نوسازی کنیم تا جایگاه کنونی (رتبه 20 دنیا) را به رتبه زیر 20 برسانیم. سعیدی با اشاره به رفع محدودیت موسسات رده‌بندی در پسابرجام گفت: شرط فعالیت شرکت‌های رده‌بندی بین‌المللی در ایران این است که با شرکت‌های رده‌بندی داخلی همگرا باشند، البته داخلی‌ها نیز باید سواد و دانش خود را افزایش دهند، متاسفانه عقب‌ماندگی‌هایی در این بخش داریم که باید آن را جبران کنیم.
وی افزود: در بخش بیمه‌ای توانسته‌ایم پوشش بیمه 580 میلیون دلاری در ابعاد مختلف را بگیریم و کشتی‌های ما به راحتی می‌توانند در همه بنادر دنیا بدون هیچ محدودیتی پهلوگیری کنند. 
وی با بیان اینکه در بخش کشتیرانی 95 درصد مسائل حل شده و 5 درصد باقی‌مانده است، گفت: این 5 درصد نیز به طرف خارجی بستگی دارد و امیداوریم طی سه ماه آینده این محدودیت‌ها نیز برطرف شود.
وی با اشاره به احیای شبکه نمایندگی‌ها در کشورهای اروپایی و ایجاد شرکت‌های مشترک در قاره سبز، جنوب شرقی آسیا و آفریقا، بیان کرد: شمال و جنوب قاره اروپا در حال حاضر تحت پوشش کامل کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، ضمن آنکه شرکتی مشترک را با ترکیه تاسیس کرده‌ایم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به احیای خطوط بازرگانی در اروپا و حوزه مدیترانه اظهار کرد: با مسوولان لهستانی مذاکراتی انجام شده که ظرف سه ماه آینده برنامه ما با این کشور نیز عملیاتی می‌شود. 
سعیدی با اعلام اینکه خط کشتیرانی به آمریکای جنوبی احیا شده و به کل بنادر شرق این قاره سرویس داریم، گفت: با اقدامات انجام شده هم‌اکنون کشتی‌های ما بین بنادر کشور شیلی و چین سرویس دارند. 
وی همچنین بانکرینگ را یکی دیگر از سیاست‌های کشتیرانی اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ظرفیت ما در این بخش حدود 100 هزار تن است که با همکاری منطقه آزاد قشم آن را به 500 هزار تن افزایش می‌دهیم. به دنبال این هستیم که کشتی‌های خارجی دیگر در فجیره (امارات) سوخت‌گیری نکرده و به قشم بیایند.
سعیدی همچنین در خصوص شرایط نامناسب حمل‌و‌نقل دریایی نیز گفت: پیش‌بینی ما این است که از نیمه دوم سال 2017 شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین از پیوستن این شرکت با شرکت‌های بین‌المللی خبر داد و افزود: ما در حال حاضر به شرکت های بین المللی پیوسته ایم اما قراردادها محرمانه است و چون ممکن است رقبا از آن استفاده کنند فعلا آن را مطرح نمی‌کنیم.
سعیدی با اعلام اینکه به زودی شرکت مورد نظر را اعلام خواهیم کرد افزود: در شرایط کنونی تمرکز ما فقط روی بازار ایران نیست بلکه ما آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی را هم دنبال می‌کنیم.
او همچنین به تفاوت‌های پسابرجام با دوران تحریم اشاره کرد و گفت: زمانی ما نمی‌توانستیم از خلیج فارس به هیچ‌کدام از بندرهای اروپایی حرکت کنیم اما در حال حاضر ما به طور نامحدود این امکان را داریم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
1
جناب اقای سعیدی
سلام
مسیله بانکرینگ فقط سوخت دادن به کشتیها نیست کشتی های که برای بانکرینگ هر جا که توقف می نمایند ده ها کار دیگر هم زمان انجام ایا ان امکانات پیش بینی شده و یا مشاورین جنابعالی ادرس غلط به شما داده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
مسیله ادغام با یک کشتی سازی قوی خارجی مثلا کره ای ها یک راه حل خوب و اساسی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
البته به شرطی که کشتیرانی هم مشارکت کند و سفارشات کشتی خود را در اختیار جوینت خارجی قرار دهد تا در ایران ساخته شوند. بدون تضمین سفارش کشتیرانی چنین کاری اجرایی نخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
کار و سفارش ساخت کشتی همیشه هست این شما سازندگان و مراکز تعمیراتی هستید که باید توانایی های خود را در عمل نشان دهید و مشتریان را بسمت خود جذب کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
پس از مدت ها یک حرف اساسی زده شد...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: