تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۷۳
تعداد بازدید: ۱۵۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران : مجتمع (ایزوایکو) از نظر دانش فنی و مهندسی و رعایت استانداردهای دنیا، توان رقابت با کشتی‌سازی‌های بزرگ جهان را دارد.
به گزارش مارین نیوز، حمیدرضا رضائیان اصل با بیان این‎که ایزوایکو قادر به ساخت سکو در مدت ٢ ماه است، تصریح کرد: ٢ ما ه پیش سکوی ١٨B از سوی این شرکت در پارس جنوبی نصب شد و هم اکنون سکوی ١٧B نیز آماده بارگیری و نصب در موقعیت خود، است.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ظرفیت ٣٠٠ هزار تنی ایزوایکو در زمینه ساخت شناور و سکوهای عظیم نفتی و گازی را در حوزه خلیج فارس، بدون رقیب دانست و افزود: طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها تا ظرفیت DWT٣٠٠٠، شناورهای کاتاماران، صیادی، یدک‌کش، لندینگ کرافت، پارچ همچنین ساخت سکوهای گازی از جمله توانایی‌های دیگر این مجتمع است.
رضائیان اصل با اشاره به ساخت سکوهای فازهای ١٤ـ١٦ـ١٧ و ١٨ و میدان‎های هنگام و هندیجان از سوی این شرکت، گفت: ٩٠ درصد کشتی‌های بزرگ و ١٠٠ درصد شناورهای کوچک در داخل کشور ساخته می‎شود.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان این‎که بزرگ‎ترین کشتی اقیانوس‌ پیمای کشور " کشتی کاشان " در این مجتمع ساخته شد  و "شناور شهرکرد" نیز به زودی ساخته می‎شود، افزود: طراحی و ساخت "لندینگ کرافت نظامی گنجوی ٤ "و کشتی "دریا پاک "١ پیشرفته‎ترین شناور جمع آوری آلودگی‎های نفتی به انجام رسیده است.

کاهش زمان ساخت شناور
رضائیان اصل درباره مشکلات کلان صنعت دریایی ایران، یادآور شد: پیش از این "هزینه و زمان" ٢ عامل بازدارنده برای ورود مجتمع (ایزوایکو) به صورت رقابتی به بازار جهانی بود، ولی مثبت شدن تراز فعالیت‎ها و عملکرد ٤ ساله ایزوایکو، نشان از کاهش "هزینه و زمان" دارد.
مدیرعامل ایزوایکو با تاکید بر کاهش زمان ساخت شناور گفت : شناور مسافری که از بهمن و اسفند سال گذشته ساخت آن شروع شده، تقریبا دوماه است که مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و زمان ساخت آن مدیریت شده است. 
رضاییان توضیح داد: زمانی بود که ساخت شناور هزارتنی بیش از 13سال طول می‌کشید و باعث رکود در صنعت کشتی‌سازی می‌شد. حالا زمان ساخت آن به یک‌سال رسیده است. البته در حال حاضر نیاز داریم که مشتریان ما از سوی بانک‌ها حمایت شوند و فاینانس یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌تواند اعتبارات خوبی را برای مشتریان ما ایجاد کند.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: هم اکنون ساخت شناور زیر ٦٠ متر از ١٣ سال به  یکسال در این شرکت، رسیده است.
وی گفت: مجتمع (ایزوایکو)  از نظر دانش فنی و مهندسی و رعایت استانداردهای دنیا، توان رقابت با کشتی‌سازی‌های بزرگ جهان را دارد.
مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس با ١١٠٠ هکتار مساحت و ٣٨٠ هکتار حوضچه آرامش احداث و به صورت هلدینگ اداره می‌شود. 

منبع : شبکه تجارت و تولید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
1
سلام
ای کاش کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به سمت تعمیرات کشتی و شناور
گرایش پیدا میکرد.
پاسخ ها
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
با سلام، تجهیزات این شرکت اغلب تجهیزات مرتبط با ساخت شناور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
2
انشاله از شعار بپرهیزیم و در عمل نشان دهیم که چند مرده حلاجیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: