تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۷۴
تعداد بازدید: ۲۵۶۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مدیر پروژه های "زر" و "زیور" در کشتی سازی اروندان با بیان اینکه حدود یکسال است که کار تکمیل این شناورها آغاز شده گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود یک ماه دیگر فروند اول آن به اندازی می شود.
به گزارش مارین نیوز، محسن خسروی بابادی مدیر پروژه های زر و زیور در کشتی سازی اروندان با بیان اینکه حدود یکسال است که کار تکمیل این شناورها آغاز شده گفت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود یک ماه دیگر فروند اول آن به اندازی می شود. 
خسروی افزود : شناورهای کاتامارن به نام های "زر" و "زیور"، با طول 47/5، عرض 11.9 و عمق 3.9 با سرعت 26 گره دریایی که قابلیت حمل 254 مسافر در آبهای بین المللی را دارد، با همکاری شرکت ITI با مدیریت دکتر حمید گل فریدن در حال تکمیل است. 
وی گفت : موتور شناور اول در حال نصب است و موتور شناور دوم در حال اورهال برای نصب می باشد. لوله کشی، دکوراسیون و عایقکاری اولین فروند (شناور زر) تمام شده است بحث رنگ، برسکاری و ... در حال انجام است. 


خسروی با تاکید به اینکه برای اولین بار است در ایران که از سیستم خاصی در بدنه این کاتاماران ها استفاده شده است گفت :  این بدنه حالت دمپینگ دارد که این فرایند باعث می شود امواج به سالن مسافر انتقال نیابد و از تنش های امواج جلوگیری می نماید. 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 150 نفر در اروندان مشغول به کار هستند گفت : تمام عملیات تکمیل شناورهای کاتاماران بوسیله نیروهای بومی و متخصصان داخلی منطقه انجام شده است.
مدیر پروژه های زر و زیور در کشتی سازی اروندان با تاکید به وضعیت ضعیف اشتغال در منطقه خرمشهر گفت : با توجه به توان ساخت انواع شناورها در این منطقه، با سفارش ساخت به صنایع داخلی می توان اشتغازایی را تقویت نمود. 
وی در خصوص واردات شناور گفت : واردات را اگر منحصرا نگاه کنیم مشکلی ندارد، اما بیکاری یکی از مشکلات بسیار پر اهمیت کشور است و با این همه جوان تحصیل کرده و کارگران بیکار که مجبورا به شغل های کاذب روی بیاورند، واردات خیانت بزرگی به بحث اشتغال می نماید و به همین دلیل است که نباید واردات انجام شود. 
خسروی در ادامه افزود : کشتی سازی همانند هواپیماسازی و خودروسازی از صنعت های مادر هستند که مشاغل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری ایجاد می کنند و این نیاز مبرم دارد که دولت آن را حمایت نماید. دولت ها در کشورهای دیگر پشتیبان اصلی کشتی سازی ها هستند و در ایران هم اگر دولت حمایت نکند هیچ ثمره و نتیجه ای بدست نمی آوریم. 
وی در پایان از همکاری های مجدانه ارسلان غمگین مدیرعامل کشتی سازی اروندان و حمید گل فریدن مدیرعامل شرکت ITI  که در بحث اشتغالزایی در منطقه کمک نموده است، تشکر و قدردانی نمود. 



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کارشناس و محقق بین المللی در امور دریایی
|
United States
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
1
1
با سلام.
بنده منکر توان داخلی نیستم اما خدمت شما عرض شود که ساخت این شناورها به قدری پیچیده است که تکنولوژی آنها تنها در اختیار استرالیاییها می باشد و حتی کشورهای پیشرفته دیگر در ساخت این شناورها ورود نمی کنند. مثل این است که آلمانی ها آمده اند در ایران بدنه بنز را ساخته اند و بعد ما بیاییم بگوییم این اتومبیل توسط نیروی بومی در حال تکمیل است. می دانیم که قطعا چنین نخواهد شد. حتی اگر تجهیزات این شناورها تهیه شود که آن هم بعیید است نصب و راه اندازی آنها به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد. حداقل برای تکمیل آنها به یک جوینت قدر خارجی نیاز است .به نظر بنده این موضوع آب اندازی بیشتر شبیه یک کار سیاسی است و نه اجرایی که عده ای دنبال اهداف بلند پروازانه خود هستند.
با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
1
1
این شناورها زیر نظر کدام موسسه رده بندی بین المللی در حال تکمیل است؟؟ اگر موسسه داخلی است که آنها نظارت یک صدم این شناور را در رزومه خود ندارند پس با کدام دانش با کدام تجربه؟؟آیا یرای تکمیل آنها شرکت خارجی مشارکت دارد؟
پاسخ ها
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
سلام دوست عزیز
با طرز نگاه شما می بایست در تمام صنعت دریایی و دریانوردی امان را تخته کنیم و برویم دنبال کارمان.
با عرض پوزش مطلع باشید که طراحی و تایید این شناور زیر نظر دو شرکت خارجی و موسسه رده بندی خارجی (که شما خیلی بهش علاقه مندید) صورت گرفته. هم اکنون نیز تکمیل آن با همکاری شرکت های خارجی در حال انجام است. البته موسسه رده بندی داخلی است و این قضیه مایه مباهات امثال حضرتعالی است که هموطنانتان این کار را بالاخره دارند جمع می کنند. پروژه ای که سال هاست خوابیده و هیچ کس مسئولیت ان را قبول نمی کند....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
خدا بداد این شناورها و کسی که قرار مالک آن باشد برسد.بله با سمبل کاری هم می شود یک شناور را تکمیل کرد.
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
همین تفکر امثال حضرت عالی بود که باعث شد این پروژه 15 سال خاک بخورد و مایه سرافکندگی صنعت کشتی سازی ایران شود و هر موقع اسم حمایت و ساخت در داخل آمد اسم این پروژه را به عنوان پروژه ای شکست خورده نام برده و بر سر صنعت کشتی سازی بزنند. احتمالا شما خواهان زمین خورد صنعت کشتی سازی هستید یا به آن اعتقاد ندارید و فقط از این روش دارید اقدام می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
یکی از فاکتورهای اصلی در این شناورها سرعت می باشد، سرعت این تیپ شناور در حدود 30 الی 35 نات است اما این در حالتی است که خود شرکت سازنده آن را ساخته و تکمیل نموده باشد آنهم با دستگاههای بسیار پیشرفته ای که دارند. مطمئنا اگر در تکمیل این شناورها نظارت شرکت سازنده خارجی و همچنین موسسه بین المللی معتبر نباشد 10 نات سرعت هم نمی توان از این شناور گرفت. و قطعا خسارت بسیار بزرگی را متوجه شرکت خواهد ساخت.
با تشکر
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
برادر عزیز؟ پیشنهاد میکنم یک فرش و یک دستمال تمیز برداری و به استقبال شرکت های خارجی بروی فرش قرمز را جلویشان پهن کنی و با دستمال کفششان را تمیز کنی و از آن ها خواهش کنی بیایند و به تو تکنولوژی بدهند. اما مردمانی از این سرزمین هم هستند که با قدرت تمام ایستادگی کردند و می کنند و خواهان اصلاح امور و حذف این تفکرات هستند. هر طور مایلید رفتار کنید
کارشناس و محقق بین المللی در امور دریایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
حتما به شما یک سازه هواپیما بدهند بگویند آنرا تکمیل کنید به قول خودتان با نیروی بومی آنرا تکمیل میکنید؟قبل از انقلاب تعدادی بالگرد از آمریکا خریداری شد و تحویل ایران گردید ولی پروانه های آن به بعد از انقلاب موکول شد که به دلیل تحریم ها پروانه ها را به ما ندادند تا امروز که 38 سال میگذرد هر نوع پروانه ای را که می سازند و سوار میکنند به شکست میخورند و جواب نمی دهد می توانید بروید شرکت هواپیما سازی اصفهان و این بالگرد ها را مشاهده بفرمایید.دوست عزیز ره پنجاه و یا صد ساله را که دیگران رفته اند و کاملا انحصاری می باشد نمی شود یک ساله رفت.خود کشور آمریکا این شناورها را از استرالیا خریداری میکند.نتایج را هنگام آب اندازی و تست شناور خواهید دید.
در پایسخ به کارشناس بین المللی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
هیچ کس این ادعا را ندارد که این کشتی ها به خوبی زمانی که توسط استرالیایی ها ساخته می شد می شوند. ولی انصافا حق بدهید خاک خوردن و التماس کردن خارجی ها کجا و تکمیل کردن وبه آب اندازی آن کجا. البته ما امیدواریم این کشتی خوب کار کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
1
1
شرکت کشتی سازی اروندان تا چند سال قبل 500 نفر پرسنل داشته که تا به امروز تعداد آنها به 150 نفر رسیده خوب چه اشتغال زایی صورت گرفته است که شما می فرمایید.
پاسخ ها
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
شما چرا بد بین هستید، این آمار خیلی پایینتر آمده بود و این افزایش جای امیدواری داره
ی00000
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
با سلام و خسته نباشی.... هنوز هم قیمت نجومی پانزده میلیاردی هفت سال پیش رو داره ...توی فاکتورمبلغ ریالی پرت فلز بکار رفته رو از مشتری میگرفتن....که همون موقع یه کاتاماران دوطبقه 350 نفره دو میلیارد بود که تو خط گناوه ..خارک بود طبقه دوم سالن کرده بود برای جشن عرسی و تولد وغیره .....من خریدار دوتا شناور بودم زر و زیور..دک پاشنه جای ده تا ماشین داره ...
ناشناس
|
Belgium
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
0
درود بر شما . مهم انجام کاری است که بر زمین مانده بود. هنوز مزایای نسبی فراوانی در کشور برای ساخت شناورهای سایز کاتاماران وجود دارد . نیاز بازار هم هست. اما مدیریت کشتی سازی راباید بدست آورد و این روش های حدس و خطا هطینه های بسیار به بار آورده است و البته تنایج آن هم به خستگی شما خواهد افزود. به همت شما دستمریزاد می گوییم که بالاخره کار را از سر گرفتید تا این همه تلاش بی ثمر نباشد . اما می بایست مدیریت کشتیر سازی را از طریق مشارکت های با کشتی سازی های خارجی موفق بدست بیاوریم. جدای از ریسک های تولید در کشور واقعا مدیریت کشتی فقط مباحث فنی و نقشه و کارگاهی نیست. بایستی بستر مساعد مدیریت و شیوه های تامین مالی مدرن ، مدیریت پروژه بر اساس تجارب گذشته ، مدیریت استراتژیک در کشتی سازی ، مدیریت مارکتینگ که در سایه امنیت اقتصادی و سیاسی فراهم می شود . بدون این آزادی عمل و رهایی از بند مدیریت های سیاسی کار واقعا در حد موضوعی خسته کننده باقی خواهد ماند. به هر ترتیب باید گفت امیدواریم و خسته نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
استفاده از تخصص تنها راه حل تکمیل این شناورها است
و واین پتانسیل نیرو در کشور به و فور یافت میشود
ساخت پروژه های نفتی و گازی با کمک اجنبی بود اما اکنون با اعتماد بنفس کارگاه کوچک و با حداقل امکانات ساخته میشوند همیشه باید امیدوار باشیم
Abbas 313
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
خدا قوت داداش خدا خیرتون بده
این دوستان انشالله که خود باوریشون پایینه و درکی از شرایط کشور ندارند و... و نه سوء نیت و به خطر افتادن منافع ... های وارد کننده
بزرگوار یه پیشنهادی داشتم براتون میتونید توش از موتور واتر جت استفاده کنید با این کار تو سطح جهانی میتونید مصحول صادر کنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: