تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۵۸۸
تعداد بازدید: ۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
یوروپورت هلند ضمن اعلام همکاری با بزرگترین نمایشگاه صنایع دریایی ایران IRANIMEX، پتانسیل عظیم بازار ایران را یادآور شد و از فرصت های سرمایه گذاری در این نمایشگاه خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، یوروپورت هلند در سایت خود نوشت : هنگامی که همکاری با Iranimex اعلام و نمایشگاه ایران آیمکس 2016 را معرفی گردید، یوروپورت پتانسیل عظیم بازار ایران یاداور شد. آنهایی که در بازار دریایی حضور دارد نمی توانند اخبار مثبت و بیشمار در پی تعلیق تحریم های بین المللی علیه ایران را از دست بدهد. بازار دریایی ایران اولین گام خود را در امتداد راه طولانی نوسازی و توسعه ناوگان خود برداشته و شروع به سرمایه گذاری در ساخت، تعمیر و تجهیزات نموده است، برای نشان دادن شخصیت پویا بازار ایران مشتاقیم که توجه شما را به برخی اخبار اخیر دریایی ایران جلب نماییم :

کشتی سازی کره برنده  قرارداد 400 میلیون دلاری از ایزوایکو :
کشتی سازی کره جنوبی Samkang M & T برنده قرارداد 400 میلیون دلاری از صنایع کشتی سازی و فراساحل  ایران (ایزوایکو) شد که طی یک یادداشت تفاهم در ماه ژوئن امضا گردید. براساس این قرارداد،Samkang M & T  یک کارخانه کشتی سازی را برای ایزوایکو خواهد ساخت و تجهیزات آن را نصب خواهد نمود. این معامله بزرگترین قرارداد کشتی سازی Samkang M & T از زمان تأسیس آن، سال 1999، تا کنون میباشد.

ساخت دکل های حفاری در ایران توسط شرکت روسی
شرکت تسدید و شرکت کشتی سازی روسی " Red Barricades" یک قرارداد 1 میلیارد دلاری برای ساخت پنج دکل حفاری برای اکتشاف و تواید نفت و گاز در خلیج فارس، امضا کرده اند. طرف روسی 85 درصد ارزش قرارداد را تأمین خواهد کرد و جک آپ ها در خرمشهر ساخته خواهند شد.

ظرفیت بنادر ایران با برداشتن تحریم ها بالا مبرود : 
بنادر ایران به وضوح پس از رهایی از تحریم های بین المللی شرایط بهتری دارند، گرچه هنوز در حوزه تجارت دریایی به حد مناسب خود نرسیده اند. از ابتدای سال تا کنون حجم کانتنرها ناامیدکننده بوده است، طی یک سال  0.4 درصد سقوط داشته و به 1.67 میلیون واحد 20 فوتی رسیده است. گرچه آمار نشان میدهد که در ماههای اخیر ترافیک کانتینرها افزایش یافته (در ماه اوت 16 درصد، در ماه ژانویه 19.5 درصد و در ماه ژوئن 14 درصد) انتظار میرود این رشد همچنان ادامه یابد. مهدی رستگاری رييس تحقيق و توسعه شركت خدمات بندری و دريايی سينا : " ظرف 5 سال آينده می توان انتظار داشت که حجم عمليات كانتينري بنادر ایران به حدود 8 ميليون تی.ای.یو. در سال افزایش یابد ". محرك اصلي رشد تجارت كانتينري ايران را می توان در برقراری و توسعه روابط تجاري این کشور با اتحاديه اروپا، چين، روسيه، هند و ساير كشورها،و همچنین اتکا به تقاضاي بازار داخلی در حال انبساط 80-ميليون نفري آن جستجو کرد. 

لینک اصلی خبر :


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: