تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۲۶
تعداد بازدید: ۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
نشست تخصصی اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران و موسسه اقیانوس شناسی روسیه به منظور بررسی توانمندی ها و افزایش همکاری های فناورانه در محل موسسه اقیانوس شناسی shirshov در شهر مسکو برگزار گردید.
به گزارش مارین نیوز، در این نشست ابتدا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معرفی و اهداف و بخش های مختلف آن تشریح گردید. سپس نمایندگان شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی از سازمان های : موسسه تحقیقاتی علوم شیلات، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و سازمان جغرافیایی هر یک توانمندی ها و فعالیت های خود را در  ارائه نمودند.


سپس بخش های مختلف انستیتو اقیانوس شناسی روسیه (shirshov) مهم ترین دستاورد ها و پروژه های انجام گرفته در دریای خزر را معرفی نموده و پیشنهادات خود را در خصوص همکاری های مشترک بیان نمودند.
از جمله پیشنهادات ارائه شده از طرف انستیتو اقیانوس شناسی shirshov می توان به  ساخت  ROV و AUV ها اشاره نمود.
همچنین بررسی تغییرات زیست محیطی دریای خزر  با استفاده از ماهواره ها به عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست بررسی و مورد نقد و بررسی طرفین قرار گرفت .
در ادامه اعضای شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران از بخش های مختلف انستیتو اقیانوس شناسی روسیه بازدید نموده و از نزدیک  تجهیزات این انستیتو را مورد برسی قرار دادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: