تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۳۱
تعداد بازدید: ۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
وزارت حمل و نقل کویت دستور العملی جدید برای همکاری با لنج های باری ایرانی که برای تخلیه بار در بنادر این کشور پهلو می گیرند٬ صادر و اعلام کرد.
به گزارش مارین نیوز٬ این اقدام به دنبال تشدید تدابیر امنیتی اتخاذ شده و عملیات بازرسی کشتی ها و لنج هایی صورت می گیرد که وارد بندر الدوحه کویت می شوند. از جمله قوانین جدیدی که کویت آن را اجرا خواهد کرد این است که لنج های ایرانی باید در کویت کفیل یا نماینده ای رسمی داشته باشند تا تمامی مراحل قانونی فعالیت آنها با طرف کویتی را هماهنگ کند.
سازمان بنادر کویت در بخشنامه ای رسمی که امروز منتشر شد٬ با اشاره به توافقنامه امضا شده با طرف ایرانی در سال 1995 در زمینه مبادلات تجاری دریایی و تعهد طرف ایرانی به فراهم نمودن شرایط امنیت و سلامت لنج های باری، تاکید کرده است که لنج های باری ایرانی باید از استاندارد کامل در زمینه حمل و نقل بار و همراه داشتن سامانه ارتباط مخابراتی برخوردار باشند و اسامی تمامی ملوانانی که برای تخلیه بار قصد ورود به بندر الدوحه کویت را دارند، مشخص و ثبت شده باشد.
همچنین بر اساس این دستور العمل، لنج های ایرانی در حال تردد به کویت که بر اساس اعلام طرف کویتی تعداد آنها به 30 هزار لنج در طول سال می رسد، باید تمامی مراحل قانونی اخذ مجوز ورود به خاک کویت را از طریق یک کفیل یا نماینده رسمی در کویت انجام دهند و نماینده سرنشینان لنج متعهد خواهد شد که در صورت رویارویی با هرگونه مشکل قضایی یا قاچاق کالا، کویت حق برخورد با افراد متخلف را خواهد داشت.
سازمان بنادر کویت همچنین تاکید کرده است که ملوانان لنج های ایرانی حق ورود به داخل شهر کویت را ندارند و نماینده آنها در کویت مسئولیت هماهنگی تمامی امور اداری مرتبط با فعالیت آنها را بر عهده خواهد داشت.
کویت همواره بندر الدوحه را یکی از حساس ترین تأسیسات تجاری خود می داند و نظارت شدیدی بر ورود و خروج کالا در آن از کشورهای مختلف اعمال می شود.

منبع : ایرنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: