تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
رئیس جمهوری گفت: ایران و تایلند می‌توانند در بخش‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، راه سازی، تولید قطعات خودرو، کشاورزی و مبادلات محصولات باغی و زراعی همکاری و سرمایه گذاری کنند.
به گزارش مارین نیوز، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، ١٨ مهرماه) در نشست مشترک هیئت‌های عالی رتبه ایران و تایلند در بانکوک، گفت : امروز اراده ٢ دولت، توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی است.
رئیس جمهوری خطاب به پرایوت چان او چا، نخست وزیر تایلند افزود: تایلند می‌تواند پلی برای ارتباطات اقتصادی ایران در منطقه شرق آسیا باشد و ایران نیز با زیرساخت‌های مناسب در حوزه بنادر و کریدورهای حمل و نقل ریلی میان جنوب و شمال، به عنوان با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه و در قلب بازاری ٤٠٠ میلیون نفری بهترین دروازه برای توسعه روابط تجاری شرق آسیا و تایلند است.
وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های برجام تصریح کرد: توسعه و تحکیم روابط دوجانبه میان ایران و تایلند تامین کننده منافع ٢ ملت و مکمل همکاری‌های منطقه‌ای است.
روحانی، تقویت همکاری‌های بانکی میان ٢ کشور را برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ضروری خواند و عنوان کرد: برای اجرای قراردادهای جدید اقتصادی، گام‌های نخست را برداشته‌ایم و باید خود را برای آغاز تجارت ترجیحی آماده کنیم.
رئیس جمهوری با تاکید بر این که هیچ مانعی در ایران برای توسعه روابط با تایلند وجود ندارد، گفت: به‌زودی و با اجرای توافق‌ها و پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های مشترک، می‌توانیم میزان مبادلات اقتصادی میان تهران و بانکوک را به ٢ برابر سطح کنونی ارتقا دهیم و ضروری است تلاش‌ها در این مورد متمرکز شود.
وی، تسهیل در فعالیت بخش‌های خصوصی ٢ کشور را در توسعه و ارتقا سطح همکاری‌های مشترک بسیار اثرگذار دانست و افزود: ٢ کشور می‌توانند در بخش‌های مرتبط با  نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، راه سازی، تولید قطعات خودرو، کشاورزی و مبادلات محصولات باغی و زراعی همکاری و سرمایه گذاری کنند.
روحانی با اشاره به برگزاری نشست دیروز (شنبه، ١٧ مهرماه) فعالان بخش خصوصی ٢ کشور در بانکوک، تکرار این جلسات را در توسعه و تعمیق همکاری‌ها ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: دولت ایران از توسعه همکاری‌های بخش خصوصی ٢ کشور حمایت می‌کند.
رئیس جمهوری همچنین به برقراری مجدد پرواز میان ٢ کشور اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباطات ناوگان هوایی می‌تواند به توسعه متوازن همکاری‌ها در حوزه گردشگری کمک کند.
پرایوت چان او چا، نخست وزیر تایلند نیز در این دیدار با تاکید بر این که باید صفحه جدیدی در روابط ٢ کشور گشود، گفت: دولت تایلند برای توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ دارد.
وی با اشاره به ٦ دهه روابط دیپلماتیک تهران - بانکوک، میزبانی از رئیس جمهوری و هیئت ایرانی را افتخار بزرگی برای تایلند برشمرد و افزود: باید ظرفیت‌های همکاری را هرچه سریع‌تر فعال کنیم، ما برای ارتقا سطح روابط در همه حوزه‌ها کاملا آماده‌ایم و از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پیشبرد پروژه‌ها در تایلند استقبال و همزمان شرکت‌های تایلندی را به مشارکت در پروژه‌های ایران تشویق می‌کنیم.
چان او چا تصریح کرد: ایران می‌تواند پیوند دهنده تایلند با منطقه مرکزی و غرب آسیا و اروپا، و تایلند نیز می‌تواند مرکزی برای پیوند ایران با شرق آسیا شود.
نخست وزیر تایلند بر ضرورت اجرای سریع و کامل همه توافق‌ها میان ٢ کشور تاکید کرد و افزود: روابط ٢ کشور باید در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی همانند حوزه‌های سیاسی و اقتصادی توسعه یابد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: