تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۴۲
تعداد بازدید: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شهرستان چابهار ظرفیت بالایی برای ایجاد شهرک تخصصی و صنایع شیلاتی و کارگاه های صنایع دستی را دارد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالرحیم کردی روز شنبه در بازدید از بندر و روستای تاریخی طیس اظهار داشت: چابهار یکی از قطب های مهم صیدوصیادی کشور است بطوریکه بیش از 70 درصد تون ماهیان کشور را تامین می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار به عنوان بهشت آبزی پروری ظرفیت خوبی در زمینه ماهی و میگو دارد.
وی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: یکی از طرح های مهم اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان پرورش ماهی در قفس است که با اجرای این طرح می تواند به افزایش صید و ایجاد اشتغال منطقه کمک شایانی کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: با ایجاد شهرک های خرما، صنایع شیلاتی، تجهیزات پزشکی، معادن، خودرو و صنایع دستی بخشی از مشکل اشتغال این منطقه مرتفع می شود.
کردی افزود: ساخت انواع صنایع دستی از صدف دریایی، درختچه داز و انواع سوزن دوزی، سکه دوزی و لباس های دست دوز زنان بلوچ برای هر گردشگر داخلی و خارجی دیدنی هستند و ایحاد کارگاههای و شهرک های دائمی عرضه و فروش صنایع دستی به افزایش درآمد خانوار، تولید و اشتغال کمک می کند.
وی گفت: زیرساخت های چابهار با اقدامات دولت و توجه ویژه مقام معظم رهبری در حال توسعه است و بزودی تحولات عظیمی در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی رخ خواهد داد.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار تمامی امکانات را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اسرع وقت فراهم می کند و همکاری ها و مشاوره لازم را برای پویایی و شکوفایی منطقه خواهد داشت.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 48 روستا تشکیل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: