تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۴۳
تعداد بازدید: ۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
پانل تخصصی « فراساحل نفت و گاز»
بی شک صنعت نفت و گاز ایران یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است، تحریم ها و اوج گیری آن در سال 1391 تا حدودی مسبب به خاکستر نشستن آتشِ سوزان صنعت انرژی ایران- خصوصا در بخش فراساحل- شد، بعد از برجام اما صنعت نفت و گاز ایران دوباره جان گرفت و این صنعت استراتژیک قدرتمندتر از قبل پرنور و روشن خودنمایی می کند.
به گزارش مارین نیوز، شرایط جدید بعد از تحریم ها و اهمیت بخش فراساحل نفت و گاز، مدیران و متخصصان صنعتی- دانشگاهی کشور را بر آن داشته تا با تمرکز عمیق، بهره مندی لازم را از این بخش حیاتی صنعت کشور- حتی با وجود سنگ اندازی غرب و در راس آنها آمریکا- برای اقتصاد کشور به ارمغان آورند؛ بدین ترتیب در هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران پانلی تخصصی به نام «نفت و گاز فراساحل» در روز ابتدایی همایش و در سالن خلیج فارس- با این اسم با مسما- برگزار خواهد شد، برگزار کننده اصلی این پانل تخصصی (از ساعت 13:30 تا 15:10 روز سه شنبه 27 مهرماه 95) وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و Chairman نشست، دکتر شفیعی مدیر کل امور فناوری وزارت نفت است. 
در ابتدای این نشست دکتر ابراهیم شفیعی سیاست ها و برنامه های وزارت نفت در خصوص اکتساب فناوری های اولویت دار در حوزه دریا را تشریح می کند و در ادامه مهندس حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و نمایندگان کارفرمایی و پیمانکاری به ارائه برنامه ها و دستاوردهای فناورانه شرکت های متبوع خود، با تمرکز بر برنامه های آتی برای تولید کالاهای اولویت دار با دانش بومی می پردازند.
در بخش دوم پانل تخصصی علاوه بر پرسش و پاسخ و مشارکت حاضران در نشست، دکتر رُزمان (Dr. Rozman) بخشی تخصصی با عنوان The application of ROV/AUV in offshore industry را شرح خواهد داد و در ادامه مهندس پرویز سنگین مدیرکل امور تجاری سازی فناوری و ساخت وزارت نفت، مهندس ابوذر دانش پژوه مدیر پروزه های فراساحل شرکت نفت و گاز پارس و مهندس مصطفی بوجاری مدیر امور مهندسی و عضو هیات مدیره شرکت نفت خزر با تمرکز بر تجاری سازی فناوری های بومی سازی شده و تجهیزات استراتژیک موردنیاز صنعت نفت (هم چون اولویت مدل ده گروه خانواده کالایی که  مدتی پیش وزیر نفت ابلاغ کرد)، اقدامات فناورانه در مگاپروژه فازهای پارس جنوبی و برنامه ها و اقدامات آتی شرکت نفت خزر را ارائه می دهند.
در بخش انتهایی پانل ضمن برگزاری پرسش و پاسخ، دکتر شفیعی به عنوان Chairman به جمع بندی مطالب و مباحث صورت پذیرفته در نشست می پردازد.
واضح است پانل تخصصی «نفت و گاز فراساحل» از جمله درخشان ترین رویدادهای هجدهمین همایش صنایع دریایی است، چه بسا دستاوردهای آن در آینده ای بسیار نزدیک در صنعت فراساحل ایران ظهور کند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: