تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
رییس کمیته دانشجویی انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به حضور دانشجویان در همایش های صنایع دریایی در سالهای گذشته گفت : امسال با توجه به استقبال دانشجویان با کمک انجمن مهندسی دریایی ایران، مالکان و شرکت های کشتیرانی حدود 250 نفر از دانشجویان در همایش شرکت خواهند داشت.
به گزارش مارین نیوز، محسن خسروی بابادی رییس کمیته دانشجویی انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیته دانشجویی گفت : عمده مشکلات دانشجویان کاریابی، کسری خدمت سربازی و عدم شناخت و آشنایی نزدیک دانشجویان از صنعت دریایی است. 
خسروی با بیان اینکه بیکاری مشکل اصلی دانشجویان و همچنین مشکل اصلی کشور هم است گفت : این در حالی است که صنایع دریایی می‌تواند به توسعه اشتغال به ویژه در شهرهای ساحلی کمک کند؛ به ویژه آنکه به ازای هر نفر اشتغال مستقیم، پنج نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد می‌نماید. از جمله بخش‌هایی که با تقویت این صنایع به طور مستقیم و غیر‌مستقیم اشتغال در آنها تقویت می‌شود می‌توان به شیلات، توریسم دریایی، سوخت‌رسانی و ارائه خدمات به کشتی‌های عبوری، ‌صنعت کشتی‌سازی، تعمیرات کشتی، صنایع فراساحل، صنایع دفاعی و ... اشاره کرد. 
وی در خصوص مشکل کسری خدمت سربازی دانشجویان دریایی اعلام داشت : کسری خدمت هم یکی دیگر از مشکلات دانشجویان بود که با پیگیرهای کمیته و با کمک نیروی دریایی ارتش و سپاه این مشکل مرتفع و در حال حاضر تمامی دانشجویان دریایی می توانند با گذرندان یک پروژه یا دانشجوی نخبه بودن مشکل خدمت خود را حل کنند. 
خسروی در ادامه با اشاره به عدم شناخت دانشجویان از محیط کار و صنعت دریایی بیان کرد : در این کمیته سعی گردیده دانشجویان با صنایع وابسته، کارخانجات کشتی سازی و یا پژوهشکده ها آشنا کنیم که در این راستا بصورت بازدیدهای دوره ای، شرکت در همایش ها و یا کلاسهای آموزشی و تعریف پژوه توسط نمایندگان کارخانه یا شرکت سعی گردیده این مشکل نیز رفع گردد. 
رییس کمیته دانشجویی انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به حضور دانشجویان در همایش های صنایع دریایی در سالهای گذشته گفت : امسال با توجه به استقبال دانشجویان با کمک انجمن مهندسی دریایی ایران، مالکان و شرکت های کشتیرانی حدود 250 نفر از دانشجویان در همایش شرکت خواهند داشت. 
وی افزود : هزینه رفت و برگشت به عهده دانشجو و دانشگاه مربوطه می باشد و هزینه اسکان دانشجویان توسط انجن مهندسی و مالکان و کشتیرانی و کشتی سازی تقبل گردیده است.  
محسن خسروی در خصوص بی توجهی به دریا در برنامه ششم توسعه گفت : مجموع آورده اقتصادی نهاد ها و سازمان هایی که بر روی صنایع دریایی کشور فعالیت دارند در تولید ناخالص داخلی کمتر از ۲ درصد است و این موضوع به دلیل عدم اطلاع از ظرفیت های واقعی دریا و عدم استفاده مناسب است. این موضع باعث شده دریا در برنامه ششم کمرنگ دیده شده شود. 
خسروی با بیان اینکه حوزه دریا که می تواند یکی از پایه های توسعه کشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد اظهار داشت : ارتباط اقتصادی و بازار رقابتی آن کاملا برون مرزی و بین المللی است که البته متعاقبا باید سرمایه گذاری و بودجه بندی متناسب با این شرایط و مقیاس‌های دلاری باشد تا امکان ادامه حیات موثر و باقی ماندن در گود رقابت با دنیا در حوزه دریا فراهم شود. این در حالی است که با وجود وضعیت موجود در تعیین بودجه بندی به نظر می‌رسد نه مسئولان و نه قانونگذاران توجهی به حوزه دریا ندارند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: