تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۴۹
تعداد بازدید: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
این روزها جامعه دریایی کشور در جزیره زیبای کیش گرد هم آمده اند، تا برگ دیگری از تاریخ پرفراز و نشیب صنعت دریایی که دورانی سخت و طاقت فرسا را پست سرگذاشته، ورق بزنند.
به گزارش مارین نیوز، با گذشت بیش از یک ساعت از پرواز تهران- کیش، آب های نیلگون خلیج همیشه فارس ناخواسته چشمان هر بیننده ای را به سوی خلیج فارس باشکوه و شناور ها و سازه های دریایی جلب می کند. اما این بار جزیره زیبای کیش که همواره نامش با جذابیت های تفریحی و توریستی گره خورده، میزبان اتفاقی بزرگ در صنعت دریایی کشور است. 
بلافاصله بعد از خروج از هواپیما و ورود به فرودگاه کیش، می توان بسیاری از مدیران و متخصصان برجسته دریایی کشور از ارگان های مختلف-خصوصی و دولتی- که انتقادات و نظرات آنان در جلسات مختلف بارها در فضای مجازی و سایت های دریایی بازتاب داده شده، همه را یکجا و کنار هم می توان دید که با سلام و احوالپرسی زمینه را برای گفت و گوهای مهم تر در چند روز آینده فراهم می کنند؛ البته که انتظاری غیر از این هم نمی توان داشت، از فردا- سه شنبه 27 مهرماه 95- مهم ترین رویداد دریایی کشور در قالب برگزاری همایش و نمایشگاه با تمرکز بر بخش «فراساحل نفت و گاز» آغاز می شود. جامعه دریایی کشور مدت هاست منتظر این رویداد تاریخی بوده که به همت اعضای دبیرخانه و هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران هر سال برگزار می شود؛ پس بیراه نیست که مدیر یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های فعال دریایی، این همایش و نمایشگاه را شناسنامه صنعت دریایی ایران می داند. 
فردا سه شنبه 27 مهرماه و در ابتدای برگزاری همایش، پانل تخصصی با محوریت «فراساحل نفت و گاز» که مسئول برگزاری آن وزارت نفت است، با حضور مدیر امور فناوری وزارت نفت و مدیران عامل نفت فلات قاره وشرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در سالن خلیج فارس برگزار می شود.  
این روزها جامعه دریایی کشور در جزیره زیبای کیش گرد هم آمده اند، تا برگ دیگری از تاریخ پرفراز و نشیب صنعت دریایی که دورانی سخت و طاقت فرسا را پست سرگذاشته، ورق بزنند. امیدواریم برگزاری هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ایران در کنار خلیج همیشه فارس و گردهم آمدن چندروزه در جزیره کیش این پیام مهم را به مدیران دریایی کشور برساند که همکاری و همیاری می تواند بلند مدت باشد. 
چرا نباید خوشبین باشیم که پایه گذاری روزهای درخشان صنعت دریایی ایران، از همین همایش و نمایشگاه آغاز شود؟ 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: