تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
دبیرهجدهمین همایش صنایع دریایی از برگزاری نوزدهمین دوره و همچنین نخستین دوره در سطح بین المللی از 21 تا 24 آذرماه ( 12 تا 14 دسامبر) در مراسم اختتامیه همایش هجدهم خبر داد.
بزرگترین همایش صنایع دریایی کشور عصر روز چهارشنبه بیست و هشت مهرماه نود و پنج به کار خود پایان داد. 
به گزارش مارین نیوز، عصر روز چهارشنبه بیست و هشت مهرماه نود و پنج مراسم اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران در سالن همایش های بین المللی کیش با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر حاتمی جانشین وزارت دفاع، امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی و مدیران، متخصصان، اساتید و دانشجویان صنعت دریایی کشور و نمایندگان شرکت های خارجی حاضر در همایش برگزار شد. 


اما نمی توان عبارت « به پایان آمد این دفتر/ حکایت همچنان باقیست...» را در مورد این مراسم اختتامیه به کار برد، تصمیم های اساسی که با حضور نمایندگان مجلس، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مدیران ارشد وزارت نفت و مدیران عامل شرکت های بزرگ دریایی مانند صدرا، نفت فلات قاره، شرکت نفت خزر، تایدواتر خاورمیانه، تاسیسات دریایی ایران، موسسه رده بندی ایرانیان و سایر ارگان ها و شرکت ها در پنل های تخصصی در طول دو روز برگزاری همایش گرفته شد و بر لزوم اجرایی کردن آن ها با تشکیل کارگروه های تخصصی تاکید شد. 
در ابتدای همایش الکسی رحمانوف  مدیر اتحادیه کشتی سازان روسیه به تشریح فعالیت های مختلف کمپانی متبوع خود در زمینه شناورهای تندرو و و شناورهای دریایی- رودخانه ای، شناورهای مسافربری و مشخصات آن ها که در دریای خزر فعال هستند پرداخت و فعالیت های بین المللی فدراسیون کشتی سازی روسیه در فنلاند را تشریح کرد، رحمانوف  در ادامه انواع مختلف تانکرها و کارگوهای روسی و مشخصات و ویژگی های آن ها و هم چنین شناورهای خدماتی فعال در بخش نفت و گاز که توسط شرکت لوک اویل استفاده می شود را به تفصیل شرح داد.
مدیرعامل اتحادیه کشتی سازان روسیه با اشاره به قدرت ایران در عرصه دریا اظهار امیدواری کرد: گسترش روابط با شرکت های روسی از جمله اتحادیه مالکان کشتی به سود طرفین خواهد بود.
در ادامه دکتر محمد راعی دبیر علمی همایش ضمن ارائه آمار و ویژگیهای همایش هجدهم نحوه داوری مقالات را توضیح داد. وی مهم ترین ویژگی های همایش را رکود تعداد قبولی مقالات، افزایش نرخ قبولی مقالات از 61 به 73 درصد، افزایش 40 درصدی ظرفیت ارائه شفاهی، ارائه 200 چکیده انگلیسی در کتابچه مجزا و ارائه انتشارات انجمن در کنار مجموعه مقالات در لوح فشرده و معرفی مقالات به مجله مهندسی دریا و برگزاری 6 کارگاه توسط مدعوین خارجی عنوان کرد. 
در ادامه مراسم دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی از برنامه ریزی برای برگزاری نوزدهمین دوره این برنامه در سطح بین المللی خبر داد .
دکتر سعید مظاهری ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد برگزاری نوزدهمین دوره و همچنین نخستین دوره در سطح بین المللی از 21 تا 24 آذرماه ( 12 تا 14 دسامبر) باشیم.
در بخشی از قطعنامه پایانی این همایش آمده است : دریا موهبت بزرگ الهی است که خوشبختانه کشور عزیز ایران در شمال و جنوب از آن برخوردار است. بهره برداری مستقیم و غیرمستقیم از دریا میتواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد و صنعت کشور داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران برای حل معضلات اقتصادی و عبور از شرایط رکود نمیتواند به بخشهای صنعتی و اقتصادی سهل الوصول تکیه نماید بلکه باید از همه داشته های کشور بهره برداری نماید تا بتواند رشد اقتصادی قابل قبول داشته و مسئله اشتغال را بهبود بخشد.

در پایان این مراسم از استاد نمونه، دانشجو ، دانش آموخته مقطع دکترا ، پیشکسوتان برتر، اعضای برتر کمیته اجرایی و همکاران کمیته علمی قدردانی شد .
همچنین از 2 پایان نامه، یک رساله ، 3 مقاله ، یک کتاب و 4 طرح صنعتی برتر نیز تقدیر شد .
در پایان مراسم برگزیدگان و شرکت کنندگان در همایش با مسئولان حاضر عکس یادگاری گرفتند.
هجدهمین همایش صنایع دریایی کشور که از 27 مهر درجزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرده بود با معرفی برترین های این حوزه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: