تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۶۷
تعداد بازدید: ۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در عرصه غیر نظامی هم ظرفیت های زیادی را داریم افزود : باید دولتمردان و همه بخش های دولتی، بانک ها به میدان بیایند تا بتوانیم از بستر این همکاری، قدرت دریایی را شکل دهیم .
به گزارش مارین نیوز ، امیر سرتیپ امیر حاتمی در آئین اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه ایران دارای مرزهای قابل توجه آبی و ساحل طولانی است افزود : هر کشوری شبیه به وضعیت ما باید دارای قدرت دریایی به مفهوم عام یعنی هم قدرت نظامی دریایی و هم قدرت غیر نظامی باشد.
جانشین وزیر دفاع به راهبرد دریایی دشمنان کشور اشاره کرد و گفت : قدرت آنها دریا پایه است، سوابق و تاریخ نشان می دهد که دشمن از این قدرت در عراق و افغانستان استفاده کرده است و این وضعیت ایجاب می کند که ما خود را به قدرت دریایی نظامی و غیر نظامی مجهز کنیم .
امیر حاتمی با بیان اینکه دریا ظرفیت های زیاد و بزرگی در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی دارد افزود : بستر استفاده از ظرفیت های دریایی امنیت است و اگر امنیت نباشد از ظرفیت های دریا نمی توان استفاده کرد خوشبختانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توانسته اند این بخش از قدرت را به خوبی به منصه ظهور برسانند.
این مقام نظامی تصریح کرد : کسانی که تلاش برای دست اندازی به منافع منطقه ای ما دارند نتوانسته اند با همه قدرتی که دارند از آن علیه ایران برای ایجاد محدودیت و موانع استفاده کنند .
وی گفت : امروز با همه فراز و نشیب های موجود به بازدارندگی رسیده ایم و همه نیروهای موجود در منطقه نتوانسته برای ما محدودیتی ایجاد کنند.
امیر حاتمی اضافه کرد : نیروهای مسلح توانسته اند امنیت لازم را برقرار کنند و امروز سرمایه گذارانی که می خواهند از ظرفیت های بالقوه منطقه استفاده کند دغدغه ای ندارند ، ممکن است با فضا سازی ها و ایران هراسی ها برای آنها دغدغه ایجاد کنند اما هر کسی که می آید و می بیند احساس امنیت می کند.
جانشین وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد : بخش نظامی قدرت دریایی با تلاش و همت نیروهای مسلح و با انگیزه الهی و تلاش و پشتیبانی صنایع دفاعی به ویژه در حوزه دریا شکل گرفته است .
وی ادامه داد: اگر چه شرط لازم است اما کافی نیست، قدرت دریایی کامل زمانی اتفاق می افتد که ما بتوانیم توان های قابل توجه و ظرفیت های زیادی که در کشور وجود دارد را منسجم سازیم .
امیر حاتمی با اشاره به اینکه 20 رشته مهم کسب و کار با دریا مرتبط است افزود : این موضوع می تواند نقش زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.
وی گفت : به رغم تحریم های موجود توان برطرف ساختن نیازهای بومی خود را در زمینه ساخت کشتی ، شناور ، زیر دریایی ، سلاح های پدافند هوایی ، موشکی و اژدر افکن داریم که با دست توانای صنایع دفاعی کشور ساخته می شود.
جانشین وزیر دفاع اضافه کرد : این روند با سرعت ادامه دارد و این را به تمامی دوستانی می گویم که در دوران تحریم کمک حال ما بودند بدانند ما همچنان دست آنها را می فشاریم و آنها را پشتیبانی و کمک خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : در عرصه غیر نظامی هم ظرفیت های زیادی را داریم که باید دولتمردان و همه بخش های دولتی ، بانک ها به میدان بیایند تا بتوانیم از بستر این همکاری، قدرت دریایی را شکل دهیم .
امیر حاتمی با بیان اینکه در مقاله ای خواندم که بخش دریا در ایران کمتر از 2 درصد در اقتصاد نقش دارد، افزود : درکشورهایی با شرایط کمتر از ما این نقش برجسته تر است، با عزم جزم، همت و تلاش می توان این اتفاق را رقم زد و این سهم را افزایش داد .
هجدهمین همایش صنایع دریایی که از روز سه شنبه 27 مهرماه فعالیت خود را در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز کرده بود بیست و نهم مهر به کار خود پایان داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: