تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۸۲
تعداد بازدید: ۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: عرشه 2 هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی به ‌دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد و اکنون برای نصب این سکو در حال بارگیری است.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران در عسلویه از بارگیری سکوی فاز 20 پارس جنوبی برای نصب در این میدان گازی خبرداد و اظهار داشت : متخصصان صنعت نفت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به فناوری‌های روز دنیا در عرصه‌های مختلف ساخت، نصب و بهره‌برداری از تاسیسات نفتی و گازی دست یافته‌اند.
علیرضا عبادی با اشاره به ساخت سکوی فاز 20 پارس جنوبی در در یارد صنعتی خرمشهر بیان کرد : عرشه 2 هزار و 600 تنی فاز 20 پارس جنوبی  به‌دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد و اکنون برای نصب این سکو در حال بارگیری است.
سرپرست طرح توسعه فازهای 20و 21 پارس جنوبی با اشاره به اینکه  سکوی فاز 20 پارس جنوبی با شناور ابوذر 110  به میدان گازی پارس جنوبی منتقل می‌شود، افزود: این سکو تا هفته دیگر به این میدان گازی منتقل می‌شود که پس از اتمام عملیات نصب و بهره‌برداری از آن در بهمن ماه روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز برداشت و برای تصفیه به پالایشگاه خشکی منتقل می‌شود.
عبادی با بیان اینکه پالایشگاه فازهای 20 و 21 راه‌اندازی شده است، گفت:  پالایشگاه خشکی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی شهریور ماه امسال با ورود گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی  برای شیرین‌سازی گاز راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه سکوی فاز 21  پارس جنوبی در ماه جاری راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی هر دو سکوی این فازها با تلاش متخصصان ایرانی انجام شده است.
سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از اجرای خط انتقال زیر دریایی این دو فاز خبرداد و افزود:  خط لوله فاز 21 پارس جنوبی تا آبان‌ماه و خط لوله فاز 20 پارس جنوبی تا دی‌ماه امسال به پایان می‌رسد.
عبادی تصریح کرد: عملیات اجرایی خطوط انتقال  32 و 4 اینچ  خشکی به طول 12 کیلومتر تکمیل شده و این در حالی است که نخستین ردیف پالایشگاهی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی شهریورماه و دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این دو فاز نیز به‌زودی آماده دریافت گاز می‌شود.
وی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری را از اهداف راه‌اندازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی دانست و گفت: تولید و صادرات روزانه 77 هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک‌میلیون تن گاز مایع و 400 تن گوگرد و یک‌میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از دیگر اهداف فازهای 20 و 21 پارس جنوبی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: