تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۸۸
تعداد بازدید: ۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
در حال حاضر ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید ماهی در قفس در سواحل و آب‌های پشت سدها در کشور وجود دارد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات با اعلام این خبر گفت : سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در قفس در حال اخذ مجوزهای لازم هستند، اما هنوز اعتباری تخصیص نیافته است.
سیف‌الله حقیقی افزود: برای پرورش ماهی خاویاری نیز یک طرح موفق در منطقه عباس‌آباد مازندران از دو سال پیش آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی خاویاری نیز قرار است در استان‌های شمالی با مساعدت مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی، سازمان شیلات و تولیدکنندگان بخش خصوصی آغاز شود و در این راستا مجوزهای لازم اخذ شده است.
حقیقی ادامه داد: در زمینه تأمین بچه‌ماهی و غذادهی به ماهیان خاویاری هیچ مشکل خاصی نداریم و پتانسیل‌های تولید در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به نوع استفاده استحصال گوشت از ماهیان خاویاری به دو تا سه سال و دستیابی به خاویار به پنج تا هفت سال زمان نیاز دارد که البته تجربه جهانی پرورش ماهیان در قفس وجود دارد و امیدواریم که در ایران نیز بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات یادآور شد: ۱۵ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های عمومی، ترویجی و زیرساخت‌های لازم اختصاص یافته، اما هنوز ریالی از آن تخصیص نیافته است.
حقیقی تأکید کرد: علاوه بر اعتبار فوق در پی سفرهای ریاست جمهوری به استان‌های شمالی قرار است برای تجهیز تأسیسات ساحلی اعتبار استانی اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: برای ایجاد تأسیسات ماهی در قفس لازم است مطالعات و خدمات ساحلی ازجمله ایجاد پهلوگیرها و شناورهای غذادهی و حمل‌کننده‌های نیروی انسانی توسط دستگاه حاکمیت انجام شود.

تولید ۳۵۰۰ تن ماهی در قفس در سال گذشته
مجری طرح ماهی در قفس سازمان شیلات درباره وضعیت‌های موجود این فعالیت جدید در کشور گفت: پرورش ماهی در قفس از سال ۱۳۹۲ در ایران کلید خورد و شاهد تولید ۱۲۴ تنی انواع آبزیان در آن سال بودیم.
حقیقی همچنین افزود: این مقدار تولید از آب‌های پشت سدها آغاز شد و به تدریج به دریاها کشیده شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز میزان تولید به سه‌هزار و ۵۰۰ تن رسید و امسال هدف‌گذاری شده که به عدد ۲۰ هزار تنی به شرط اختصاص اعتبار دست یابیم.
حقیقی ادامه داد: سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در قفس در حال انجام فعالیت هستند، اما اگر اعتبارات دولتی تخصیص یابد، این فعالیت سرعت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید در قفس در ساحل و پشت سدها آماده اجرا یا در حال اجرا داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: