تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۸۹
تعداد بازدید: ۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: شهر من، یک شهر بندری است و به تبع نسبت به چالش‌های صنایع دریایی اشراف دارم و برای تحقق مطالبات مالی صندوق و افزایش رقم مالی این مطالبات در صحن علنی مجلس چانه زنی می کنیم تا به نتیجه برسد.
به گزارش مارین نیوز، قاسم احمدی‌لاشکی گفت: صنعت دریایی در کشور ما به عنوان یک موضوع ناشناخته است. ما از دریا فقط شنا کردن را می دانیم در حالی که این حوزه نقش بسیار اساسی در توسعه و رونق اقتصادی کشور می‌تواند داشته باشد.
این عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت حمایت مجلس از صندوق توسعه صنایع دریایی تصریح کرد: پیش‌تر تصریح شده بود که سالانه رقم یک میلیارد دلار از صندوق توسعه‌ی ملی به صندوق توسعه‌ی صنایع دریایی ارائه شود؛ اما این محقق نشده است این رقم باید در کمسیون تلفیق بودجه برنامه‌ی ششم توسعه مورد بحث قرار گیرد بعد در صحن علنی مجلس درباره‌ی آن صحبت شود. ما هم به جهت اشرافی که به این موضوع داریم و از آن‌جایی که نوشهر هم به عنوان یک شهر دریایی است و از طرفی تاکنون به صنایع دریایی توجه‌ای نشده است. علاقه‌مند هستیم وتلاش خواهیم کرد تا شرکت‌های دانش بنیانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند هم از منابع صندوق توسعه ملی و هم از صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس  همچنین در این‌باره که سهم صندوق توسعه صنایع دریایی حتی در بودجه‌ی سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ هم دیده نشده است، نیز گفت : باید صبوری کردتا با گذشت زمان شرایط بهبود یابد، یک زمانی هشتصدهزار بشکه نفت صادر می‌کردیم که این میزان امروز به رقم دو نیم تا سه میلیون بشکه در روز رسیده است البته رقم پایین است اما باید منتظر ماند تا این درآمد‌ها محقق شود. امیدوارم دریافت ما در صندوق توسعه‌ی ملی یک رقم قابل توجهی باشد. شک نداشته باشید بحث صنایع دریایی برای ما مهم است و به این حوزه علاقه‌مند هستیم .

منبع : ایلنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: