تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۶۹۱
تعداد بازدید: ۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
هفتادمین اجلاس کمیته حفاظت محیط زیست دریایی آیمو، از تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶ مطابق با ۳ آبان ۱۳۹۵ شروع به کار کرد.
این اجلاس یکی از مهمترین نشست های اخیر این سازمان بشمار میرود زیرا که دستورکارهای مهمی چون سیستم جمع آوری اطلاعات سوخت کشتی ها موسوم به data collection system قرار است تصویب نهایی گردد. 


موضوع اجباری شدن ثبت و گزارش مصرف سوخت کشتی ها در اجلاس شصت و نهم  این کمیته مورد تایید کشورهای عضو آیمو قرار گرفت و در این نشست قرار است تصویب نهایی شود. از دیگر دستور کارهای مهم این نشست، انتخاب و تعیین تاریخ ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۵ برای کاهش جهانی سولفور موجود در سوخت کشتی ها تا حد ۰,۵۰% خواهد بود. با لازم الاجرا شدن کنوانسیون کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها، از کمیته MEPC ۷۰ انتظار میرود تا دستورالعمل تایید سیستم های مدیریت آب توازن را مورد بازنگری قرار دهد. موضوع افزایش کار آیی انرژی کشتی ها و تعیین سقف زمانی برای کاهش گازهای گلخانه ای از دیگر موضوعات چالشی این اجلاس خواهد بود.
هیات جمهوری اسلامی ایران، مرکب از آقایان محمد راستاد ، علیرضا خجسته ، اسماعیل مکی زاده و خانم ماندانا منصوریان از سازمان بنادر و دریانوردی و آقایان باب الفتح و دارستانی از شرکت ملی نفتکش ایران در این نشست حضور دارند و به دفاع از منافع ملی در زمینه های مختلف خواهند پرداخت.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، این نشست در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۶ مطابق با ۷ آبان  ۱۳۹۵ به‌کار خود خاتمه خواهد داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: