تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۳۶
تعداد بازدید: ۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت : اشتغالزایی مستقیم برای ٦٠٠ نفر در روز از نکات قابل توجه در پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی است که این کار به شرکت های خارجی سپرده می شد قطعا شاهد اشتغال این تعداد از جوانان کشورمان نبودیم.
به گزارش مارین نیوز، ابوالقاسم رحمانی در مراسم حمل سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: تمام عملیات مربوط به ساخت و بارگیری سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با تجهیزات ملکی شرکت تاسیسات دریایی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با بیان این که تیم های کنترل کیفیت و بازرس شخص ثالث در تمام مدت زمان ساخت و عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی بر فعالیت ها نظارت کامل داشتند، افزود: در این زمینه بیش از 6 میلیون نفر ساعت کار در گرمای طاقت فرسای خرمشهر انجام شده است.
به گفته رحمانی اشتغالزایی مستقیم برای ٦٠٠  نفر در روز از نکات قابل توجه در پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی است که این کار به شرکت های خارجی سپرده می شد قطعا شاهد اشتغال این تعداد از جوانان کشورمان نبودیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به این که ساخت عرشه های فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از فروردین ٩١ خارج از یارد این شرکت شروع شده است، ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، تکمیل ساخت در آن یارد امکانپذیر نبود بنابراین با تصمیم درست، مراحل ساخت پس از انتقال سازه ها به یارد شرکت تاسیسات دریایی با جدیت ادامه یافت.
رحمانی، انجام کلیه مراحل مهندسی از سوی واحد مهندسی شرکت تاسیسات دریایی را از دستاوردهای مهم در پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: همچنین سیستم کنترل سکوها از سوی شرکت های ایرانی طراحی و ساخته شده است.
وی با بیان اینکه ظرف مدت محدود دو سکوی دیگر از یارد خرمشهر به دریا حمل می شود، گفت: امسال توانستیم چهار سکو در شرکت تاسیسات دریایی بسازیم و در دریا نصب کنیم و تا پایان سال جاری دو سکوی دیگر به دریا حمل می شود.
رحمانی گفت: این سکو به وسیله خط انتقال گاز به طول 100کیلومتر به یکی از پالایشگاه های منطقه پارس جنوبی متصل می شود که با اجرای این کار ظرفیت برداشت از منابع گازی حوزه مشترک پارس جنوبی افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران همچنین ساخت سکوی فاز 19B پارس جنوبی در یارد خرمشهر را یادآور شد و گفت: طرف دو ماه آینده ساخت این سکو در یارد خرمشهر به پایان می رسد و برای حمل و نصب در دریا آماده می شود که با نصب این سکو ظرفیت گازی کشور افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در ادامه گفت: مردم خرمشهر دین بزرگی به گردن ما دارند و شرکت تاسیسات دریایی یارد خرمشهر با هدف اشتغال مردم خوزستان و خرمشهر تاسیس شده است.
رحمانی افزود: قرار است سکوی با ظرفیت هفت هزار تنی شرکت فروزان در این شرکت ساخته شود و این شرکت نیز به دنبال جذب پیمانکار و آغاز کار است.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شاید بخشی از اشتغال موجود در یارد صنعتی و دریایی خرمشهر کم شود ولی کار تعطیل نمی شود، گفت: با آغاز ساخت پروژه فروزان علاوه بر 500 نیروی موجود، یکهزار نفر به نیروهای این تاسیسات اضافه می شود.
رحمانی اظهار کرد: همچنین با کارفرمای فلات قاره و شرکت نفت و گاز برای ساخت سکو و لوله گذاری در حال رایزنی هستیم.

بر اساس این گزارش با افتتاح فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری، تولید و صادرات روزانه ٧٧ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گاز مایع و ٤٠٠ تن گوگرد و همچنین تولید سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی تحقق خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: