تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۳۷
تعداد بازدید: ۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
بارگیری عرشه2600 تنی SPD20 روی بارج ابوذر110با بهره گیری از جک های مدرن هیدرولیکی و اپراتورهای متخصص شرکت تاسیسات دریایی روز گذشته درحالی به انجام رسید که برنامه ریزی برای حرکت به سمت فاز 20 میدان گازی پارس جنوبی در شرایط مناسب جوی اجرای این عملیات را تسریع کرد.
به گزارش مارین نیوز، سکوی غول پیکر SPD20 با انجام کار به میزان  6.3 میلیون نفر ساعت در فازهای 20 و 21 یاردهای خرمشهر در گرمای طاقت فرسا و شرایط نامناسب جوی وجود ریزگردها، با اشتغال زایی مستقیم برای 600 نفر در قالب پیمانکاران اجرایی و ناظران و انجام 100 درصدی عملیات ساخت و بارگیری سکوها با تجهیزات ملکی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و با تکیه بر نیروهای متخصص ایرانی و با نظارت کامل تیم های کنترل کیفیت و بازرسی شخص ثالث در تمام مدت زمان ساخت و عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی، راهی آبهای خلیج فارس شد تا در استخراج روزانه 56.3 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک پارس جنوبی،  یاریگر امر توسعه اقتصادی کشور باشد. 


بر اساس این گزارش شیرین سازی روزانه 50 میلیون مترمکعب گازجهت تزریق به شبکه سراسری و تولید روزانه 77 هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه 1میلیون تن گاز مایع برای صادرات، تولید روزانه 1میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک های واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه 400 گوگرد جهت صادرات، از اهداف اصلی طرح فازهای 20 و21 است. 
تعداد 2سکوی دریایی این فازها بطور کلی 22 حلقه چاه را پوشش می دهد و همچنین دو رشته خط لوله 32 اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی جمعا به طول تقریبی210 کیلومتر این فازها را کامل می کنند. 
براساس اطلاعات موجود در پروژه فازهای 20 و21 ، برنامه ریزی برای راه اندازی عرشه SPD21 تا پایان آبان ماه 95، برنامه ریزی برای راه اندازی عرشع SPD20 تا بهمن ماه سال جاری، تکمیل فعالیت های باقیمانده خطوط لوله دریا و راه اندازی خط لوله فاز21تا آبان ماه و خط لوله فاز21تا دی ماه سال جاری، راه اندازی خط لوله خشکی فازهای 20و21 تا آبان ماه 95 و اجرای عملیات کابل فیبر نوری همین فازها تا فروردین ماه سال 96(به محض دریافت کابل) اهم فعالیت هایی است که در بخش فراساحل فازهای 20 و21 باقیمانده است. گفتنی است سال جاری  ۶ سکوی غول پیکر گازی در این میدان مشترک با قطر در خلیج فارس نصب و راه اندازی می شود. 

مدیرعملیات شرکت نفت وگاز پارس در تشریح برنامه های نصب و راه اندازی سکوهای گازی جدید میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: برای سال ۹۵ نصب و راه اندازی ۶ سکوی غول پیکر در این میدان مشترک با قطر در برنامه شرکت ملی نفت ایران گنجانده شده است. احسان علیخانی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون نفت ۳ سکوی گازی در پارس جنوبی به پایان رسیده است، تصریح کرد: روزگذشته چهارمین سکو متعلق به طرح توسعه فاز ۲۰ پارس جنوبی ساخته شده که برای نصب راهی آب های خلیج فارس شده است. 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی از حدود ۲۶۰۰ تن وزن برخوردار است، اظهارداشت: تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب این سکوی گازی توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است. 
وی با تاکید بر اینکه امروز عملیات بارگیری و حمل این سکوی عظیم گازی به منظور نصب در آبهای خلیج فارس به پایان رسیده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال عملیات نصب و راه اندازی کامل سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی به پایان برسد. 
مدیرعملیات شرکت نفت و گاز پارس در ادامه با یادآوری اینکه پنجمین سکوی گازی پارس جنوبی هم تا ۳۰ آبان ماه امسال متعلق به فاز ۱۷ پارس جنوبی در بندرعباس بارگیری و برای نصب روانه آبهای خلیج فارس می شود، یادآور شد: ششمین سکو هم متعلق به فاز ۱۹ پارس جنوبی بوده که امسال ساخت آن به پایان رسیده و برای نصب راهی دریا خواهد شد. 
علیخانی در خاتمه با اشاره به اینکه سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی از ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است، تصریح  کرد: سال گذشته هم ۶ سکوی گازی فازهای مختلف پارس جنوبی در خلیج فارس نصب و راه اندازی شده بود. 
شایان ذکر است پروژه فراساحل فازهای 20 و21میدان گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از مهم ترین طرح های دردست اجرای بزرگترین شرکت فراساحل کشوربا سرعت مطلوبی  کار خود را امتداد داده است و به زودی حاصل این رویکرد در افزایش تولید گاز و میعانات گازی کشور نمود خواهد یافت.
   


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: