تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۳۸
تعداد بازدید: ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنرستان‌های دریایی در جاسک و کنارک راه‌اندازی می‌شود، گفت: امیدواریم با حضور خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران، تحول اساسی ایجاد کنیم.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در سازمان نوسازی مدارس کشور مهمان مرتضی رئیسی، رئیس این سازمان بود.
در این دیدار که پیرو برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز منطقه مکران برگزار شد، نعیمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی٬ دریادار آل احمد٬ حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور٬ جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی٬ عزیزی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و دانش مهر مشاور امور بانوان ریاست نیز حضور داشتند.


در ابتدای این جلسه امیر دریادار سیاری ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان سازمان و تشکر ویژه از زحمات کارکنان سازمان در برگزاری همایش مکران از عدم حضور خود در این همایش عذرخواهی کرده و علت آن را مأموریت اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های جدی، دستاوردهای همایش مکران به نتیجه مطلوب برسد.
دریاردار سیاری ادامه داد: از سال 86 که مقام معظم رهبری فرمودند باید در این سواحل تحول ایجاد شود ما وارد عمل شدیم و دیدیم که مردم این سواحل بسیار محتاج کمک رسانی هستند.
وی اضافه کرد: این حرکت که با تدبیر مقام معظم رهبری انجام شد، یک حرکت کاملاً ضد استکباری است و استکبار از این حضور ما در این مناطق بسیار ناراضی است چرا که این بخش از کشور جز محرومترین نقاط کشور است به‌طوریکه از میناب تا پسابندر مجموعاً 400 هزار نفر زندگی می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از روزی که به ما ابلاغ شد تا در این مناطق حضور یابیم، تلاش کردیم تا خانواده‌های ارتشی را در این مناطق مستقر کنیم و تا امروز بالای 20 هزار نفر جمعیت را در این مناطق مستقر نمودیم که باعث ایجاد امنیت و آبادانی در این منطقه شده است.
وی ادامه داد: خیرین زیادی را نیز به این مناطق بردیم و به مردم این منطقه کمک کردیم و امیدواریم با حضور خیرین مدرسه ساز در این مناطق تحول اساسی ایجاد کنیم چرا که حرکت خیرین، حرکت بسیار بزرگی است و ما هنرستان دریایی را در جاسک و کنارک در حال راه اندازی داریم.
دریادار سیاری افزود: بر اساس آمار اخذ شده 150 نفر از همسران نیروهای ارتشی مستقر در منطقه دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که ان‌شاءالله از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده خواهیم کرد.
محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز با تشکر از دریادار سیاری برای حضور در این جلسه، گزارش مختصری از همایش مکران را ارائه کرد و گفت: امنیت اصل مهم در کشور است که به‌حمدالله در کشور ما برقرار است.
وی افزود: جشنواره مکران بسیار عالی برگزار شد و دوستان ارتش نیز بسیار کمک کردند و اثرات این همایش ان‌شاءالله به‌زودی عیان خواهد شد.
مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از دریادار سیاری و همکارانشان به دلیل حضور در برگزاری این همایش تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: پس از برگزاری همایش، موضوع را ادامه دادیم و فرد ویژه‌ای را برای پیگیری این دستاوردها پیش‌بینی کردیم و به‌حمدالله تاکنون بیش از 100 مدرسه تعهد شده که 66 مدرسه به مرحله قرارداد رسیده است و مابقی نیز پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ان‌شاءالله طی 2 سال آینده تحول ویژه‌ای در منطقه رخ خواهد داد، گفت: از دریادار سیاری تقاضا دارم این گزارش و تلاش خیرین مدرسه‌ساز در این منطقه به استحضار مقام معظم رهبری رسانده شود تا باعث بالا رفتن انگیزه خیرین و سایر مسئولان امر شود.

در پایان این جلسه، لوح تقدیر وزارت آموزش و پرورش به پاس تلاش‌های امیر دریادار سیاری٬ امیردریادار بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی و امیر دریادار آل احمد رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نداجا به آنها اهدا شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: