تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۷۹۹
تعداد بازدید: ۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
ایده بازار بخشی از جشنواره "دریا مسیر پیشرفت" بود که در چهار بخش مهندسی مکانیک دریایی، مهندسی برق و فناوری اطلاعات و دریانوردی، اقتصاد آب و علوم پایه دریایی محیط‌ زیست و ایمنی برگزار گردید.
به گزارش مارین نیوز، دکتر ناخدا دوم مجید یوسفی، دبیر مسابقه ملی ایده بازار دریایی و مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، درباره ایده بازار که یکی از بخش‌های دومین جشنواره ملی دریاست گفت : شهریور امسال در نوشهر اولین رویداد ملی استارت‌آپ دریایی را آغاز و همان زمان 200 ایده دریافت کردیم. این ایده‌ها قرار است در شش مرحله ارزیابی شد که تا به حال دو مرحله گذشته و 87ایده در چهار گروه پذیرفته شده‌ است. 
وی افزود : در این جشنواره هر ایده ارائه کوتاهی دارد و داوران ایده‌ها را ارزیابی می‌کنند و 11 ایده انتخاب می‌شود. اما همه این 87 ایده امکان استقرار در مرکز رشد را دارند و بعد از آن می‌توانند شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و در این گونه به نخبگان کارآفرین امکان پیشرفت داده می‌شود.
ایده های «ساخت استخر موج سواری» از محمدرضا جوانمردی و «استفاده از الیاف آلومینیوم بعنوان چف» از محمدامید کنکاش در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین ایده «تولید سوسیس ماهی» از فاطمه کوچکی به عنوان ایده برتر دانش آموزی برگزیده شد. 
به گزارش مارین نیوز، در این بخش با حمایت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی از ایده‌های خلاقانه برای رسیدن به دستاوردهای فناورانه دریایی استفاده می‌شود.
دومین جشنواره ملی «دریا، مسیر پیشرفت» به همت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 17 تا 19 آبان امسال در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. این جشنواره در شش بخش معرفی طرح‌های فناورانه، ایده بازار، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی و مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار شد. در این جشنواره از 44 طرح فناورانه، 9 طرح برتر انتخاب می‌شود و از ایده 10 ایده‌پرداز برتر تقدیر شود. همچنین 33 شرکت دانش بنیان دستاوردهای فناورانه دریایی را در نمایشگاه به نمایش گذاشتند. مسابقات دانشجویی این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، شناورهای هوشمند و ربات‌های زیرسطحی (ROV) برگزار شد. محل برگزاری رقابت‌ها نیز دریاچه باغ موزه دفاع مقدس و استخر دانشگاه امیرکبیر بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: