تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۰۱
تعداد بازدید: ۱۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی : جوانان سرمایه هایی هستند که در ِآینده به دلیل نبود سفارش در کارخانه ها به خارج مهاجرت میکنند، تنها راه حفظ آن ها این است که کارخانجات را فعال کنیم.
به گزارش مارین نیوز، احمد رفعت رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی به خبرنگار مارین نیوز گفت : بدون شک برگزاری همایش، نمایشگاه و جشنواره بسیار اهمیت دارد و برای آگاه کردن ذهن مردم و مسئولین بسیار مثبت است. 
احمد رفعت با اشاره اینکه این جشنواره و همایش ها وسیله است و هدف نیست گفت : در واقع وسیله ای است تا ما بتوانیم صنایع دریایی کشور  را گسترش دهیم و جای پای آن را محکم کنیم. 
وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در صنعت دریایی کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ دریایی پیش برویم، افزود : همانطور که در این جشنواره می بنیم دانش آموزان و دانشجویان در حوزه های شناورهای سطحی و زیرسطحی فعالیت می کنند، این سرمایه ها در ِآینده به دلیل نبود سفارش در کارخانه ها به خارج مهاجرت میکنند، اکثر آنها با مشکل نبود کار مواجه هستند و تنها راه حفظ آن ها این است که کارخانجات را فعال کنیم.
وی در ادامه افزود : رابطه بین صنعت و دانشگاه نه تنها در صنایع دریایی بلکه در صنایع دیگر هم بسیار مهم است. نکته اینجاست که صنعت دریایی کشور باید پویا و قدرتمند باشد تا اصل این رابطه وجود داشته باشد. رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی ایران خاطر نشان کرد : زمانی که صنعت شکست خورده باشد و کارخانه و شرکت هایی مثل ایزوایکو-که به سختی با 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند و صدرا- که بدهکار به سیستم بانکی بوده است- و شرکت های خصوصی وجود نداشته باشد، چه رابطه ای بین صنعت و دانشگاه می توان ایجاد کرد. 
احمد رفعت با بیان اینکه نیروهای انسانی متخصص و کارامد به دلیل نبود سفارش در کارخانجات از کشورهای در حال توسعه به سوی ملل و کشورهای صنعتی پیشرفته می روند گفت : در حالی که این سرمایه ها با صرف هزینه گزاف به دست می‌‏آیند که موجب افزایش بهره‏‌وری در تولید می‏‌شوند. 
وی افزود : منابع انسانی مانند دانشمندان، مهندسان، متخصصان، نیروی کارا و منابع سازمانی و نهادی به عنوان سرمایه‏های انسانی تلّقی می‏شوند و فرار این نیروها به آن معناست که جامعه از علم، تخصص و مهارت‏های فنی آنان محروم می‏‌مانند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
با سلام
با توجه به تغییرات انجام شده در شرکت صدرا، اینطور بنظر میرسد که برای ترمیم و جبران خسارات گذشته حرکتی رو به جلو را پیش بینی و به اجرا در آورده اند، آیا در مورد شرکت ایزوایکو نیز نبایستی چنین برنامه هایی از طرف وزارت صنایع و بلاخص سازمان گسترش انتظار داشت و برای شروع نبایستی با ایجاد تغییرات بنیادی و تولید تحرک این شرکت را از ورطه ورشکستگی خارج و به رخ دنیا کشید؟؟
اقای دکتر مخپمی و آقای مهندس رفعت و ...تا کی دست روی دست می گذارید و شاهد غرق شدن هرچه بیشتر ایزوایکو که میتواند و باید ستونی برای صنایع دریایی ایران و منطقه باشد، هستید؟؟؟!!!!.....
خواهشا تصمیم عاجل اخذ نمایید. تا نابودی کامل این شرکت دیگر فرصتی باقی نمانده است...
یاعلی
جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
سلام
جناب رفعت ممنون میشویم مجموعه اقدامات شورای عالی صنایع دریایی در راستای حفظ نخبگان دریایی در کشور را بفرمایید. سپاس بی کران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: