تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۰۲
تعداد بازدید: ۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه به ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه خود پرداختند.
به گزارش مارین نیوز، توجه به طرح های دانش بنیان و فناورانه دریایی، حمایت و مشارکت در اجرای طرح‌های کلان فناورانه دریایی از جمله اقداماتی است که در سال ۱۳۹۵ از سوی ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی محقق می شود. 
در این راستا با توجه به اهمیت توسعه شرکت‌ های دانش بنیان نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی در جریان دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با همت ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی برگزار گردید. در این نمایشگاه، شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع دریایی از قبیل رادار، سیستم های مخابراتی دریایی، ابزار دقیق، طراحی و ساخت انواع شناورها و ... به ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه خود پرداختند.
شرکت دانش‌ بنیان سپهر سیستم، یکی از شرکت‌ کنندگان نمایشگاه دستاورد های فناورانه دریایی است که از سال 89 فعالیت خود را در حوزه خدمات فنی مهندسی در حوزه دریا آغاز کرده است. اعضای این شرکت از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران هستند و شرکت پس از سه سال استقرار در مرکز رشد دانشگاه شریف فعالیت تولیدی را آغاز کرده است.
حسین مختاری، مدیر عامل شرکت درباره نحوه ورودشان به حوزه صنایع دریایی می‌گوید: شرکت ما در حوزه کنترل و ابزار دقیق دریایی فعالیت می‌کند و از ابتدا بازار هدف تجهیزات نوین و استفاده از فناوری پیشرفته را انتخاب کردیم. در شرکت گروه‌های مکانیک، برق، رایانه و هوش مصنوعی، تجهیزات هوشمند مثل شناور هوشمند یا ربات‌های زیر آبی را طراحی و تولید می‌کنند. 
وی تصریح می‌کند: ما تنها سازنده شناورهای هوشمند پایش هستیم و صفر تا 100 این کار تولید خودمان است. کاربرد آن هیدروگرافی دریاچه پشت سدها، پایش و اندازه‌گیری کیفیت آب سدها و بنادر و پایش آلودگی است. یکی از کاربردهای مهم هیدروگرافی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که لازم است دید مناسبی نسبت به انباشت رسوب پشت سدها پیدا کنیم. 
شرکت کانکتورسازی کارن یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه است که قطعات کوچک، اما با اهمیت مربوط به حمل و نقل دریایی را در ایران تولید می‌کند.
مجید پوراکبر، مدیر تنظیم و کیفیت شرکت کانکتورسازی کارن درباره اهمیت این قطعات می‌گوید : ما با مهندسی معکوس و در نظر گرفتن استانداردها در حوزه قطعات ارتباطی، طراحی و ساخت و تولید کانکتور را بومی کرده‌ایم. 
وی تصریح می کند : کانکتورها در سیستم‌های ارتباطی بسیار تاثیرگذار بوده و خطا در انتقال داده یا جریان ممکن است باعث بروز حوادث غیرقابل جبران و پرهزینه شود. علاوه بر این، همه قطعات بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته می‌شود و بزودی می‌توان قطعات باکیفیت را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد. 

لازم به ذکر است در این نمایشگاه که در تاریخ 17 الی 19 آبانماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار گردید شرکت دانش بنیان و دیگر شرکت ها، سازمانها و ارگانهای دریایی به ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه خود پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: