تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۰۳
تعداد بازدید: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
مسابقه "طرح ها و دستاوردهای فناورانه" یکی از بخش های جشنواره دریا مسیر پیشرفت بود که در سه بخش شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و ارگان های دریایی برگزار و پس از داوری بیش از ۴۰ طرح فناورانه دریایی، طرح های برتر در هر بخش مشخص شدند.
به گزارش مارین نیوز، در راستای سیاست های ترویجی ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی ریاست جمهوری در عرصه دریایی مسابقات "طرح ها و دستاوردهای فناورانه" در دستور کار کمیته برگزاری دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" قرار گرفت. 
این مسابقات که یکی بخش های جشنواره دریا مسیر پیشرفت بود که در سه بخش شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و ارگان های دریایی برگزار شد. در این بخش، پس از داوری بیش از ۴۰ طرح فناورانه دریایی، طرح های برتر در هر بخش مشخص شدند.
در بخش شرکت های دانش بنیان دریایی طرح «طراحی دکل حفاری خود بالابر دریایی» به عنوان طرح برتر برگزیده شد. همچنین طرح های «تولید پیستون موتور شناور فوجی» و «چراغ های ترافیک دریایی» به عنوان طرح های دوم و سوم انتخاب شدند.
در بخش دانشگاه ها و مراکز علمی طرح «پایلوت تولید بیواتانول و بیودیزل با استفاده از کشت میکروجلبک» از مرکز توسعه فناوری دریایی بوشهر به عنوان طرح برتر برگزیده شد.
طرح های «ارائه الگوی بهینه سازی مهاربندی سکوی امیرکبیر در موقعیت عملیاتی جدید» از دانشگاه صنعتی شریف و «تولید جزر و مدی حلزونی متناسب با شرایط جریان کشندی در تنگه خوران» از دانشگاه سمنان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش سازمان ها و ارگان های دریایی طرح «طراحی و ساخت دیزل ژنراتور و موتور دریایی» از سازمان صنایع دریایی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.
همچنین طرح های «طرح مهار و ایمن سازی چاه آسیب دیده گازی در زیر سطح آب» و «طراحی و ساخت آرایه فرستنده- گیرنده» به عنوان طرح های دوم و سوم انتخاب شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: