تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
عرشه فاز ۲۰ پارس جنوبی پس از رسیدن به موقعیت مخزن پارس جنوبی، بر روی جکت خود در آب‌های خلیج فارس نصب شد.
به گزارش مارین نیوز، عملیات نصب این سکو با ثبت رکورد یک ساعت و ٢٠ دقیقه، سریع‌ترین زمان نصب سکوهای دریایی پارس جنوبی را به خود اختصاص داد.


دو هزار و ۶۰۰ تن سازه آهنی که ساخت آن با همت متخصصان ایرانی صورت گرفته و روز سه‌شنبه سوم آبان ماه پس از عملیات موفق بارگیری، از یارد صنعتی شرکت تاسیسات دریایی ایران توسط بارج ابوذر ۱۱۰ به خلیج فارس رسیده تا روزانه یک‌میلیارد فوت مکعب گاز را از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت کند.
کشتی اوشنیک ۵۰۰۰ بزرگ‌ترین کشتی لوله‌گذار و نصاب که متعلق به شرکت تاسیسات دریایی است، با حضور در موقعیت مخزن و پس از رسیدن شناور حامل سکوی ۲۰، این عرشه را بر روی جکت خود نصب کرده است.
عملیات هوکاپ و راه اندازی سکوی ٢٠ بلافاصله پس از نصب آغاز شده و این سکو هم‌اکنون به ایستگاه پایانی توسعه رسیده است.
علیرضا عبادی سرپرست فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: این سکو تا نیمه ماه بهمن امسال یعنی کمتر از سه ماه پس از عملیات نصب، راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: سهم فازهای ۲۰ و ۲۱ از پارس جنوبی دو سکو، هر کدام با ظرفیت یک‌میلیارد فوت مکعب گاز است که تمامی مراحل ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی آنها نتیجه تلاش و باور متخصصان ایرانی بوده و تحت نظارت تیم‌های کنترل کیفیت حاصل شده است.
عبادی به بیش از ۶،۳ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه برای ساخت سکوهای فازهای ۲۰ و ۲۱ اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان نفر ساعت کار در قالب اشتغال زایی مستقیم روزانه ۶۰۰ نفر عمدتا نیروهای بومی خرمشهر در قالب پیمانکاران اجرایی و ناظرین ساخت این سکوها آنهم در شرایط آب و هوایی نامناسب، صورت گرفته که این خود نشانگر تحقق اقتصاد مقاومتی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: