تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
سیستم های کنترل فاز ٢٠ پارس جنوبی برای نخستین بار و با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، به طور کامل از سوی شرکت های داخلی ساخته شده است.
 به گزارش مارین نیوز، مطلب افشاری مدیر پروژه سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، عصر دیروز (شنبه، ٢٢ آبان ماه) در آئین نصب سکوی فاز ٢٠ اظهار کرد: در ساخت این سکو شاهد ثبت رکوردهایی جدید بوده ایم. 
مدیر پروژه سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران افزود: این سکو طی دو سال گذشته در یارد این شرکت در خرمشهر ساخته و بارگیری و به محل نصب در خلیج فارس حمل شده است.
وی اظهار کرد: هفته آینده پس از پایان مراحل اتصال این سکو، عملیات راه اندازی آغاز می شود. 
افشاری ادامه داد: با بهره برداری از این سکو طی بیش از دو ماه آینده، ٢٨ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود.
مدیر پروژه سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یادآور شد: سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی اوایل مردادماه نصب و هفته آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، عملیات اجرای دو خط لوله دریایی به قطرهای ٣٢ و چهار اینج این طرح نیز انجام شده است. 
افشاری ادامه داد: افزون بر خطوط لوله یادشده، یک خط لوله ١٢ کیلومتر برای بخش خشکی نیز اجرا می شود. 
مدیر پروژه سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی اعلام کرد : سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی، سومین سکویی است که از سوی این شرکت نصب می شود.
وی تصریح کرد: در حفاری این فاز به دلیل مجاورت با خطوط لوله دیگر فازها با دشواری های خاصی روبه رو بوده ایم. 
در ادامه این آئین، محمدرضا هنرور، مدیر نصب سکوهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران نیز گفت : عرشه فاز ٢٠ پارس جنوبی سوم آبان ماه امسال در خرمشهر بارگیری و هفت روز بعد به سمت منطقه حمل شد.
مدیر نصب سکوهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران افزود: توانستیم با تمهیداتی زمان حمل و نصب این سکو را مدیریت کنیم. 
وی تاکید کرد : اجرای این پروژه با هماهنگی چند شرکت محقق شده است. 
هنرور ادامه داد: چهار ماه برای این پروژه برنامه ریزی شده است و ٢٠ زنجیره به طور منطقی همسو با برنامه های تعریف شده با هم همکاری داشته اند. به گفته وی، هماهنگی میان این زنجیره سبب می شود پروژه در بهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: