تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۳۷
تعداد بازدید: ۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
ناخدای یکم حمودی با اشاره به ارایه خدمات پزشکی و سایر خدمات موردنیاز زوار اربعین از احداث یک بیمارستان صحرایی و خدمات پزشکی موردنیاز زوار در مرز بین المللی شلمچه خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، ناخدای یکم نادر حمودی فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان در مورد اقدامات این پایگاه در ایام اربعین گفت : شهرستان خرمشهر در ایام اربعین حسینی و ایام ماه صفر نسبت به برپایی یک موکب ایستگاه صلواتی در بزرگراه ولایت اقدام کردند که پذیرایی‌های متداول را برای خدمت به زوار امام حسین انجام می‌دهند.
وی افزود: با یک ایستگاه صلواتی نیز توسط نیروی زمینی در مرز شلمچه همکاری داریم نیروی زمینی در مرز شلمچه یک نمازخانه 40 متر مربعی و 2 نمازخانه 36 متر مربعی را برای خواهران و برادران احداث نموده‌اند.
همچنین محلی برای استراحت زوار و پذیرایی شام و ناهار و چای و قهوه را نیز برای انها در نظر گرفته اند.
ناخدای یکم همودی ادامه داد: نیروی دریایی در چند روز گذشته به دستور امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش یک بیمارستان صحرایی در منطقه آزاد شلمچه برپا کرده است که در این بیمارستان صحرایی دو چادر بزرگ احداث شده، این چادرهای بادی دارای اتاق ویزیت بیماران و اتاق معاینه و یک چادر برای بستری موقت و گرفتن نوار قلب و تزریقات و پانسمان و همچنین ارایه دارو با تجویز پزشک حاضر در بیمارستان هستند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان گفت : در این چادرها یک متخصص طب و پیشگیری یک پزشک عمومی پرستار مرد و خانم و همچنین دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل و یک دستگاه ماشین سیار طب و پیشگیری مجهز به یک نوع آزمایشگاه سیار خدمات پزشکی را ارایه می‌دهند که در این ماشین آزمایش برای بیماران مشکوک و تشخیص آن صورت می گیرد که احیاناً زوار با بیماری جدید وارد شده را به سمت بیمارستان هدایت می کند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان در مورد خدمات صلواتی پزشکی گفت: براساس تجویز پزشک دارو به صورت صلواتی در اختیار زوار قرار داده می شود و همچنین دو بسته بهداشتی شامل: ماسک، پماد موضعی برای درمان درد، صابون مایع، دستمال کاغذی و سایر وسایل بهداشتی مخصوص خانمها و آقایان در اختیار زوار قرار می‌گیرد.
وی گفت: ما بهنگام ورود زائران به سمت میهن اسلامی در قسمت ورودی مرز ایران شلمچه این بیمارستان را احداث کرده ایم که بیماران نیازمند به معالجات پزشکی به ان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه مرز شلمچه مرز بین المللی محسوب می شود از همکاری تمام نیروها در مرز اروند و شلمچه تشکر کرد و گفت: ما برای جابجایی زوار اتوبوس و مینی بوس نیز در اختیار گذاشته‌ایم همچنین تانکر آب و وسایل و سایر ادوات و تجهیزات برای خدمت به زوار در مواکب وجود دارد.
ناخدا یکم همودی اظهار کرد: یگانهای پشتیبانی و خدماتی و ترابری نیز در امر خدمات دهی به زوار وارد شده اند و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ارتش نیز در امر تبلیغات فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان ضمن تشکر و قدردانی از صداوسیمای مستقر در مرز شلمچه و سایر اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و انعکاس خدمات در این مرز خاطرنشان کرد: این خدمات دهی با همکاری تمامی نیروها به ظهور رسیده است و در کنار این خدمات اقدامات فرهنگی نیز انجام می‌گیرد.
وی گفت : در این میان وزارت اطلاعات با هوشیاری تمام نظارت و کنترل تمام مسایل را پیش بینی کرده است و با همکاری سایر نیروهای مسلح و سازمان اطلاعات کشور همکاری تنگاتنگی برقرار شده است. و امنیت پایدار در ورود و خروج از میهن اسلامی از مرز شلمچه برقرار است.
ناخدا یکم همودی با اشاره به زوار مسلمان از کشورهای پاکستان و هندوستان و افغانستان و سوریه و لبنان تصریح کرد: این خدمات به تمام زوار از سایر کشورها نیز ارایه می شود و تمام زوار از هر ملیتی که باشند می توانند این خدمات را دریافت کنند.
وی گفت: در بزرگراه ولایت در مرز شلمچه صحنه های بسیار زیبا از هماهنگی و ارایه خدمات به تمام زوار دیده می شود و از استانهای گوناگون مانند شیراز، خوزستان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و خوزستان و سایر استانها مردم برای خدمات دهی در این مرز استقرار یافته‌اند.
همچنین از شهرستانهای اطراف آبادان، امیدیه بندر امام و بندر مینو نیز ارگانهایی جهت خدمات دهی در منطقه حضور دارند و خدمات گوناگونی به زوار ارایه می‌دهند.
وی گفت: در این مرز بین المللی خواهران خدمات خیاطی ارایه می دهند و بسیاری از برادران نیز از پنچرگیری دوچرخه و ویلیچرهای جانبازان تا واکس کفش زوار و تا سایر خدمات موردنیاز زائران نیز ارایه می‌دهند.
ناخدای یکم همودی تصریح کرد: مردم ولایتمدار جانانه در این مرز خدمات رسانی می کنند و انشاالله نام آنها در لیست دوستداران اباعبدالله و حضرت ابوالفضل (ع)‌ به عنوان خادمین ولایت در ایام اربعین ذخیره دنیا و آخرت آنها خواهد بود.

منبع : شبستان 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: