تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۴۰
تعداد بازدید: ۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به چین به شانگهای رفت و ضمن بازدید از شرکت و کارخانه طراحی هواپیماهای مسافربری چین به نام کومک با مدیر عامل شرکت کشتی سازی و اپراتور بندرشانگهای دیدار کرد.
به گزارش مارین نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارخانه طراحی هواپیماهای مسافربری کومک از نزدیک با مراحل ساخت هواپیما در این شرکت آشنا شد.


آقای آخوندی در این دیدار اعلام کرد : بازار هواپیماهای مسافربری،  بازاری دقیق است و ورود شرکت های چینی به بازار ایران مستلزم ارائه الزامات و استانداردهای ایمنی، فنی و کیفی به مراجع و ایرلاین های ایران و ارائه خدمات پشتیبانی فنی و مالی از تولیدات آن شرکت است.
شرکت کومک شانگهای چین، دو نوع هواپیمای ARJ21  و C919  را به ترتیب با ظرفیت 90 و 150 مسافر در حال تولید دارد.
مدیر عامل کارمانه کومک چین نیز در این دیدار ، تمایل خود را برای ورود به بازار ایران اعلام کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به چین همچنین با مدیر عامل شرکت اپراتور بندرشانگهای دیدار کرد.
در این دیدار، خانم لیندا چان مدیر عامل شرکت اپراتور بندرشانگهای ضمن توضیح درباره شرکت و فعالیت های آن در کشورهای مختلف جهان، گزارشی از روند فعالیت بندر شانگهای و ترمینال های مختلف آن و نیز مسائل مربوط به بارگیری و تخلیه بار کشتی ها ارائه کرد.
آقای آخوندی نیز در این دیدار درباره برنامه های توسعه بنادر ایران به ویژه در خلیج فارس و دریای عمان گفت : ما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در صددیم با توجه به کوریدورهای موجود و نیز استفاده از ظرفیت ها در بخش حمل و نقل ترکیبی، بنادر شهید رجائی و بندرعباس و بندر چابهار را توسعه داده و ظرفیت های آنها را افزایش دهیم .
وی افزود : از همه شرکت های معتبر خارجی برای مشارکت در طرح های یاد شده در یک فضای رقابتی دعوت خواهد شد.
آقای آخوندی در دیدار خود از شانگهای، با چند تن از مدیران شرکتهای معتبر چینی فعال در بخش های زیرساخت، سازندگان مطرح و معتبر کشتی و نیز شرکت های فعال در زمینه ارتباطات و مخابرات و سیگنالینگ دربخش های زیرساخت ریلی، دریائی و جاده ای، شرکت های سازنده تاسیسات و تسهیلات بندری که طرح هایی را با موفقیت انجام داده اند گفتگو کرد.
وی در این دیدارها بر لزوم انتقال دانش و فناوری، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ایرانی و نیز ارائه بسته های پشتیبانی مالی در کنار خدمات فنی شرکت های مشارکت کننده در طرح های زیرساخت ایران در یک فضای کاملا رقابتی تاکید کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: