تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۵۱
تعداد بازدید: ۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه درحال حاضرهیچ کدام از طرح های درحال توسعه پارس جنوبی خارج از اولویت های کاری اين شركت قرار ندارد،گفت:به منظور كنترل روند اجراي پروژه ها ، برنامه تمامي پیمانکاران طرح های باقیمانده ، به صورت روزانه رصد می شود.
به گزارش مارین نیوز، محمد مشکین فام در بازديد از فاز١٤  به ضرورت توسعه اين فاز اشاره وتاكيد کرد: دوره رکود و توقف ایجاد شده در این طرح باید هر چه سريع تر جبران شود.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس يادآور شد : ضرورت تامین اصولی منابع مالی و مدیریت طرح ها ایجاب می کرد که  طی سه سال گذشته برخی از فازهای پارس جنوبی از جمله فاز 14 که از پیشرفت کمی برخوردار بودند، از اولویت های توسعه خارج شده و فازهای با پیشرفت بالاتر اولویت دار شوند.
وی افزود: خوشبختانه این اولویت گذاری نتیجه داد، به گونه ای که ظرف این مدت با اجرای کامل دو فاز و بهره برداری از بخش های عمده ای از 5 فاز دیگر، تا پایان امسال در مجموع بیش از 300 میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه عمده ترین مساله پیمانکاران در سال های اخیر تامین منابع مالی و عدم دسترسی به کالا و تجهیزات بوده،  گفت: باتوجه به اینکه این مساله رفع شده، از همه  می خواهیم بدون پرداختن به هرگونه حاشیه ای و صرفا با تمرکز بر فعالیت ها و وظایف خود، طبق چارچوب های کاری عمل کرده و این طرح ها را به سرانجام برسانند.
مشکین فام اظهار داشت: تمرکز عمده کارفرما در شرایط فعلی بر توسعه طرح های باقیمانده شامل فاز 13،14 و 22تا 24 قرار دارد ، ضمن اینکه در قبال بسترهای مالی ایجاد شده ، مراحل اجرایی این طرح ها با دقت و به صورت روزانه کنترل می شود.
وی با بیان اینکه هیچ گونه تامین مالی فراتر از پیشرفت های مورد انتظار پذیرفته نمی شود، تاکید کرد: کارفرما و پیمانکاران مسئولیت توسعه پارس جنوبی را برعهده دارند، از این رو بخش کارفرما در مقابل ارئه تعهدات خود، هیچ تعارفی با پیمانکاران نداشته وبه موازات تحقق اهداف وبرنامه های مورد انتظار خود با آنها برخورد می کند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خطاب به پیمانکاران فاز 14 افزود:پارس جنوبی گنجینه ای از سرمایه های انسانی متخصص را در خود جا داده و پیمانکاران این فاز باید از نیروهای باتجربه ای که بار توسعه طرح های بهره برداری رسیده را برعهده دشته اند استفاده کند.
مشکین فام با اشاره به اینکه دوره رکود و توقف این طرح به پایان رسیده و تعلل در این زمینه پذیرفتنی نیست گفت: هرگونه حرکت توسعه ای و پیشرفت در اجرای طرح ها توسط پیمانکاران با حمایت کارفرما تقویت می شود، البته زمانی قادر به انجام این حمایت هستیم که انتظارات کارفرما از پیمانکاران برآورده شود.

منبع : روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: