تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۵۶
تعداد بازدید: ۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
راه اندازی دوره کارشناسی ارشد زیست فناوری دریا در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید.
به گزارش مارین نیوز از دانشگاه تربیت مدرس، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری این دانشگاه در تشریح دلایل توجیهی رشته زیست فناوری دریا اظهار داشت : زیست فناوری دریا یکی از شاخه های بسیار مهم زیستی به شمار می آید که از مجموعه علوم مربوط به رشته زیست شناسی، فناوری و علوم دریایی تشکیل شده است. 
دکتر سعید مینایی افزود : پیشرفت های قابل ملاحظه جهانی در گرایش¬های مختلف زیست فناوری و استفاده های متعدد از این علم در جهت آسایش از قبیل کاربرد مواد زیست فعال دریایی در انواع داروها و محصولات آرایشی و مکمل های غذایی و همچنین کنترل انواع آلودگی ها، وجود بستر مناسب کار و تحقیق در این زمینه در کشور و دانشگاه تربیت مدرس از قبیل منابع عظیم دریایی خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر و وجود امکانات و استادان متخصص در این حوزه در دانشگاه از جمله دلایل توجیهی ایجاد این رشته است.
وی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این رشته به عنوان کارشناس ارشد با توجه به آگاهی هایی که در زمینه های مختلف زیست فناوری دریا کسب کرده اند، قادر خواهند بود به صورت مربی در موسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین در اجرای پروژه های تحقیقاتی و راه اندازی مراکز تولید محصولات زیست فناوری مشارکت کنند.
مینایی استفاده از منابع عظیم زیستی دریایی نظیر استفاده از منابع دارویی ژنی و پروتئین دریا و نیز کنترل آلودگی های زیست محیطی را از جمله اهداف راه اندازی دوره کارشناسی ارشد زیست فناوری دریا برشمرد.
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت اعضای هیأت علمی مدرس دوره، رشته های دایر در گروه، امکانات گروه، امکانات موجود در آزمایشگاه، سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس و دیگر دانشگاه ها، طرح موضوع در کمیسیون برنامه ریزی جامع آموزشی، شورای آموزشی دانشگاه و کمیته منتخب شورای دانشگاه پرداخت.
رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نیز در جلسه شورای دانشگاه تربیت مدرس در خصوص امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی گروه زیست شناسی دریا برای ایجاد رشته زیست فناوری دریا مطالبی مطرح کرد .
دکتر علیرضا ریاحی توضیح داد: رشته زیست فناوری دریا روی بخش های گیاهی و جلبک ها و استخراج دارو از این گیاهان و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی تمرکز دارد و امیدواریم این رشته بتواند در پارک علم و فناوری دانشگاه نقش مفیدی ایفا کرده و محصولات خوبی تولید کند.
اعضای شورای دانشگاه تربیت مدرس با اکثریت آرا با راه اندازی کارشناسی ارشد زیست فناوری دریا موافقت کردند.
دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان تنها مرکز تحصیلات تکمیلی جامع دولتی کشور در سال 1360 با عنوان مدرسه تربیت مدرس و با هدف تربیت کادر هیات علمی دانشگاه ها تاسیس شد.
پذیرش دانشجو در این مرکز آموزش عالی از سال ۱۳۶۱ در رشته مدیریت و برخی رشته های علوم انسانی آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۵ به دانشگاه تربیت مدرس ارتقا یافت.
در حال حاضر وظایف، مسئولیت ها و فعالیت های علمی دانشگاه تربیت مدرس با طیفی گسترده از حوزه های علوم مختلف در 171 رشته کارشناسی ارشد و 132 رشته دکتری در قالب 17 دانشکده، 14 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه و واحد بین الملل نور تمرکز یافته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: