تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۶۲
تعداد بازدید: ۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کاوشگران دریایی روسیه قطعات یک ناو جنگی از ناوگان دریایی روسیه متعلق به دوره حکومت پطر کبیر را در قعر دریای خزر کشف کردند و در حال جست وجو برای یافتن اجزای دیگر هستند.
به گزارش مارین نیوز، گروهی از کاوشگران دریایی وابسته به موسسه جامعه جغرافیایی روسیه در جریان تحقیقات باستانشناسی در دریای خزر، قطعاتی از ناو جنگی از جمله توپ و لنگر یک کشتی متعلق به دوره پطر کبیر را کشف کردند. 


خبرگزاری ایتارتاس روز سه شنبه به نقل از دمیتری شیلر رئیس بخش تاتارستان جامعه جغرافیایی روسیه نوشت که گروه کاوشگران این موسسه از 20 سپتامبر تا دوم اکتبر جاری (30 شهریور ماه تا 9 مهر ماه) در سواحل خزری جمهوری داغستان عملیات کاوش را انجام دادند.
این گروه در سواحل منطقه دربند (در جنوب جمهوری داغستان) قطعات ناو جنگی متعلق به ناوگان دوران تزاری روسیه را کشف کرد.
به گفته شیلر، قطعات یافت شده شباهت زیادی به اجزای ناوهای جنگی پطر کبیر در لشکرکشی دریایی به ایران دارد.
برای اطمینان بیشتر تحقیقات علمی در این زمینه انجام می گیرد و در زمان حاضر نیز تمامی قطعه ها در سه لایه گل و لای بستر دریای خزر قرار دارد و گروه کاوشگران هم از آن عکس برداری کرده اند.
پطر کبیر در زمان سلطنت شاه سلطان حسین صفوی در ایران در روسیه به قدرت رسید.
پطر کبیر یا یکم که از سال ۱۶۸۲ تا ۱۶۹۶ همراه برادرش ایوان پنجم حکومت می کرد، مشهورترین تزار روسیه به شمار می رود و توانست این کشور را به یک قدرت اروپایی تبدیل کند.
در این دوره شاه ایران برای مقابله با لشکرکشی افغان ها از روسیه درخواست کمک کرد، اما در سال های بعد دو کشور وارد جنگ شدند و مدتی نیز برخی شهرهای شمالی ایران تحت کنترل روس ها در آمد.
لشکرکشی روسیه با پشتیبانی ناوگان این کشور در دریای خزر همراه شد که شماری از ناوهای جنگی در آن شرکت داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: