تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۷۴
تعداد بازدید: ۱۴۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) : اگر این باور پیش بیاید که صنایع دریایی و کشتی‌سازی می‌تواند در اشتغال و درآمدزایی راهگشا باشد، می‌توان فصل جدیدی را در اقتصاد کشور شاهد بود.
به گزارش مارین نیوز، حمید رضائیان‌اصل مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه اگر بخواهیم وضعیت صنعت دریا را در 20 سال گذشته تحلیل کنیم، باید بگوییم که طی این مدت هیچ‌گاه نتوانستیم جایگاهی که باید را داشته باشیم یا آن را حفظ کنیم گفت : در این موضوع هم کشتی‌داران و هم کشتی‌سازان نقش داشته‌اند؛ در بخشی که مربوط به کشتی‌سازان است باید گفت صنعت دریایی ما امروز مانند 20 سال یا 15 سال پیش نیست و رشد و جهش را به‌خصوص درتوانمندی و مهندسی به‌دست آورده‌ایم؛ اما در بخش کشتی‌داران سوالی که مطرح است اینکه آنها چقدر صنعت دریایی را حمایت و باور کرده‌اند تا بتوانیم در تولید محصول جدید با شرکت‌های خارجی رقابت ‌کنیم. این معضلی است که باید به‌صورت کلان آن را بررسی کرد. باور صنایع دریایی نسبت به کشتی‌سازی هنوز به‌وجود نیامده است و این نقیصه بسیار بزرگی است؛ اگر این باور پیش بیاید که صنایع دریایی و کشتی‌سازی می‌تواند در اشتغال و درآمدزایی راهگشا باشد، می‌توان فصل جدیدی را در اقتصاد کشور شاهد بود.
حمید رضائیان‌اصل در ادامه افزود : کشتی‌های تحویل‌داده‌ شده ازسوی کشتی‌سازان نشان می‌دهد امروز صنعت دریایی ما به یک بلوغ رسیده است و با توجه به نیازهای کشور به‌خصوص در حوزه نفت و گاز باید برای تامین نیازها و با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل را سرلوحه قرار دهیم. همان‌طور که با همکاری وزارت نفت شرکت‌های ایرانی در بخش سکوسازی، صاحب رکورد در عملیات گازرسانی پارس‌جنوبی هستند که ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد، این فضا برای ساخت کشتی‌های حمل فرآورده‌های نفتی نیز باید به کشتی‌سازان ایرانی داده شود.
وی با بیان اینکه  باور کشتی‌داران و دولت در کشور ما نباید به این سمت باشد که در این کشور نمی‌توان کشتی‌ ساخت؛ در حال حاضر حدود 40 درصد ناوگان شرکت‌های بزرگی مانند کشتیرانی و نفت‌کش نیاز به به‌روزرسانی دارد و این نیاز بزرگی است گفت : همچنین در حوزه توسعه نفت و گاز به بیش از 100 فروند شناور در اندازه 80 هزار تن نیاز داریم که نشان ‌دهنده بازار و نیاز بزرگی برای کشور است، اما هنوز کشتی‌سازان داخلی در آنها سهمی نگرفته‌اند. هرچند بخشی از این موضوع نیز مشکل کشتی‌سازان بوده است که در عملکرد گذشته به تعهدات خود به‌ویژه در بحث زمان‌بندی نتوانستیم به موقع عمل کنیم، اما در دوره 5 ساله گذشته معتقدم باورها عوض شده و این باور را در کلام وزیر و مسوولان استان و نگاه مشتریان خرد می‌بینیم؛ اما این باور باید در نگاه مشتریان اصلی ما نیز به‌وجود بیاید. در آن صورت سهم ما در این حوزه بسیار وسیع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران  با تاکید به اینکه یک بازار گسترده و چند صد میلیاردی در صنعت کشتی‌سازی وجود دارد که نیازمند یک حامی و پشتیبان سیاسی و دولتی استف گفت : یادمان باشد که در گذشته صنعت کشتی‌سازی ما نوپا بود، شاید ساخت یک شناور حمل اسید ضعیف برای صنعت کشتی‌سازی ما کار بسیار پیچیده و سختی بود، اما امروز ما به فناوری‌های روز دنیا درخصوص ساخت انواع شناور دست یافته‌ایم و این توانمندی را داریم.  تنها باید باور کشتی‌داران نیز ملی‌تر شود و به سمت تولیدات داخلی تغییر کند تا بازار کشتی‌سازان تامین شود و سهمی را از این بازار چند صد میلیارد دلاری برای ایجاد اشتغال و ارزآوری بردارند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
6
با سلام
روی سخنم با اقای مهندس رضائیان اصل است.
مشکل صنایع دریایی ... ( ادامه غیر قابل انتشار) و این صنعت متولی خوش را دارد.
جنابعالی اصلح است و بایستی برابر با تمامی دستورالعملهای مدیریتی شناخته شده، به مشکلات صغیر و کبیر مجموعه از هم گسیخته ایزوایکو باشید زیرا که یکی از پایه های اصلی صنعت دریایی، مجموعه های ساخت و تعمیراتی دریایی هستند که با داشتن توانمندی و قدرت در مدیریت و برنامه ریزی در زمان و هزینه ها و همچنین تکنولوژی، میتوانند نظر هر کارفرمایی را چه داخلی باشند و چه خارجی جلب نموده و باعث رشد و شکوفایی شوند، اما با نگاهی صادقانه به مجموعه تحت نظرتان بخوبی می بینید که مولفه های گفته شده بالا وجود خارجی ندارند؟؟؟!!!
پس چگونه است که هر کجا که صحبت میکنید دیگران را متهم به نداشتن نگاه درست و صحیح به صنایع دریایی میکنید؟؟؟ مگر پول علف خرس است که در چاه بی انتهای شرکتی که فقط مدعی است ریخته شود ؟؟؟؟ ... ( ادامه غیر قابل انتشار)
یاعلی
کاپیتان
|
Netherlands
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
5
در صنعت کار خود گویای همه چیز است ...
نیما
|
Netherlands
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
جناب آقای مهندس رضاییان
در خصوص مصاحبه شما با روزنامه ها
لطفا بفرمایید منظور جنابعالی از نگاه ملی دقیقا چیست؟ آیا سر ریز بودجه عمومی به حساب ایزوایکو و پوشش ناکارآمدی این مجموعه اقتصادی از جیب ملت معنی نگاه ملی است یا محترمانه کنار رفتن تیم ناتوان فعلی و سپردن امور به افراد کارآمد.
توفیق جنابعالی را در دریافت امر حق مسئلت دارم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: