تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۷۷
تعداد بازدید: ۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
با تكمیل عملیات راه‌اندازی خط لوله فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی و انتقال گاز این سكو به پالایشگاه خشكی فازهای 20 و 21 این میدان مشترك؛‌ افزایش تولید یك میلیارد فوت مكعبی تولید گاز كشور در نیمه دوم آذرماه سال جاری محقق خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، تولید از 11 حلقه چاه این میدان كه با تكمیل عملیات راه اندازی خط لوله آن قابل حصول است؛ درحالی صورت می‌گیرد كه این شركت فراساحلی توانسته است؛ راه اندازی سكوی فاز 21 را با عملكرد قابل توجهی به انجام رساند.
گفتنی است؛ اجرای كیفی و سریع عملیات ساخت این سكو در یارد خرمشهر از مزایای این پروژه است و این سازه سنگین هم اكنون با پیشرفت 92 درصد عملیات پیش راه اندازی و 77 درصد عملیات راه اندازی؛  مراحل نهایی خود را می گذراند. همچنین در حال حاضر عملیات رفع ایرادات (پانچ های) این سكو در دست اجراست.
براساس این گزارش؛ متخصصان شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی راه اندازی این سكو را در مدت زمان 87 روز  و كمتر از زمان تعهد شده به كارفرما به انجام رسانده اند؛ این در حالی است كه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده؛ قرار بود این سكو در مدت 120 روز راه اندازی گردد.
گفتنی است؛ عملیات خط لوله دریایی  این فاز نیز با روند مناسبی در دست اجراست. همچنین عملیات هایدروتست 102 كیلومتر این خط لوله دریایی نیز در تاریخ 4 آذرماه سال جاری با موفقیت به پایان رسید.
با انجام عملیات اتصال دو خط لوله خشكی و دریایی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی و همچنین اتصال خط لوله به رایزر سكو؛ عملیات تزریق نیتروژن به عنوان بخش دیگری از عملیات راه اندازی خط لوله انتقال گاز پارس جنوبی انجام خواهد شد. گفتنی است با تزریق گاز شیرین به خط لوله از پالایشگاه، شاهد  انتقال گاز ترش سكو به پالایشگاه در نیمه دوم ماه جاری خواهیم بود.
براساس این گزارش،‌ عملیات راه اندازی خشكی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی به طول 6 كیلومتر نیز با موفقیت به پایان رسیده است.
به گزارش روابط عمومی بزرگترین شركت فراساحلی كشور و براساس آخرین گزارش ها؛ آغاز عملیات راه‌اندازی خط لوله فاز 20 این میدان مشترك نیز بعد از اتمام خط لوله فاز 21 انجام خواهد بود.
هدف از توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه ‌شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: