تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۸۱
تعداد بازدید: ۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
جلسه جمع بندی هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور اعضاء ستاد (نمایندگان ارگانها، سازمانها و شرکتهای دریایی)، شنبه ششم آذر ماه 1395 در مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
به گزارش مارین نیوز، دکتر سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در این نشست، ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل خوب ارگانهای همکار در برگزاری مناسب این دو رویداد مهم، حضور گسترده محققین و صنعتگران بین المللی در همایش هجدهم را از ویژگیهای آن اعلام و افزود : بر این اساس با توجه به استقبال خوب خارجیها، همایش نوزدهم ٢١ تا ٢٤ آذر ١٣٩٦ ( ١٢ تا ١٥ دسامبر ٢٠١٧) در سطح  بین المللی برگزار می گردد. 


دبیر همایش هجدهم صنایع دریایی با اعلام اینکه بیش از 490 مقاله در این همایش دریافت گردید، گفت : تمام مقالات ارسالی داوری گردید و پس از پذیرش 360 مقاله برای چاپ در کتاب چکیده مقالات، 50 مقاله نیز بصورت شفاهی ارائه گردید. 
سعید مظاهری در ادامه حضور گسترده محققین و صنعتگران بین المللی، همکاری با شرکت Europort برای حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه، مکانیزه نمودن امور پذیرش و ثبت نام، برگزاری جلسات هفتگی کمیته اجرایی و علمی، عقد چندین قرارداد و تفاهم نامه همکاری بین شرکت های داخلی و بین المللی، مشارکت بالای ارگانهای دریایی کشور، تعیین زمان برگزاری همایش نوزدهم در سطح  بین المللی (12 الی 15 دسامبر 2017)، تدوین کتاب چکیده مقالات انگلیسی، دو زبانه نمودن لوح فشرده همایش، امکان دسترسی محققین به تمامی مقالات همایش های صنایع دریایی و امکان چاپ مقالات برتر همایش در مجلات علمی پژوهشی انجمن را از دستاوردها و نقاط قوت همایش هجدهم اعلام کرد. 
وی بیان داشت : همچنین اهداء جایزه زنده یاد دکتر گل افشانی در راستای تقدیر از 35 سال خدمت به صنایع دریایی از برنامه های ارزشمند دیگر این همایش بود که به دانش آموخته برتر دکتری حوزه فراساحل تعلق گرفت. 
دبیر همایش هجدهم همچنین درباره سخنرانی مدیر اتحادیه کشتی سازان روسیه تصریح کرد: الکسی رحمان اُف با تاکید به امکانات، توانایی ها و فعالیت های بین المللی کشتی سازان روسیه گفت : می توان از این ظرفیت به منظور افزایش همکاری های دریایی بین دو کشور استفاده کرد. 


مهندس پیمان مسعودزاده دبیر هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی نیز در این نشست با اشاره به اینکه نمایشگاه IranImex 2016 بزرگترین نمایشگاه دریایی کشور بود گفت : در این نمایشگاه تعداد 113 شرکت خارجی از 26 کشور دنیا به همراه 260 شرکت داخلی مشارکت داشتند. 
مسعودزاده یکی از اهداف این نمایشگاه را پل ارتباطی بین صنعتگران داخلی و خارجی اعلام و تصریح کرد : با ایجاد بستری مناسب برای تجارت به این موضوع با رویکردی درون زا و برون نگر نگاه کنیم. رویکرد درون‌زا به نوعی کسب تجربه از تحریم های بین المللی و اجرای اقتصاد مقاومتی است چرا که هر صنعتی باید نگاه به بیرون داشته باشد و تعاملات بین‌المللی خود را حفظ کند تا ضمن به دست آوردن تکنولوژی‌های روز بتواند به بازارهای صادراتی و توسعه فعالیت‌ها در برون مرزی اقدام کند.
وی فرهنگ سازی را از دیگر اهداف این نمایشگاه اعلام کرد و برپایی غرفه شهدای غواص و بومیان کیش را از ویژگیهای این نمایشگاه دانست و افزود : بازدید دانش آموزان کیش از نمایشگاه و حضور و مشارکت 260 دانشجوی دریایی در برنامه های همایش و نمایشگاه ار دیگر اقداماتی بود که  در این راستا با همکاری سازمان ها و شرکتها صورت گرفت.
وی بازدید از شناورهای شاخص ساخت ایران که با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه فراهم آمده بود را از نکته های قابل توجه این نمایشگاه اعلام کرد و گفت : شناور شهید ناظری برای اولین بار در معرض بازدید عموم قرار گرفت و علاقه مندان زیادی از این شناورها بازدید کردند. 
دبیر نمایشگاه هجدهم همچنین درباره سخنرانی نماینده نمایشگاه یوروپورت تصریح کرد : ریموند سیلیاکاس به افزایش علاقه مندی شرکت های بین المللی تاکید کرد و گفت : با توجه به وجود پتانسیل بالا در عرصه صنایع دریایی کشور ایران، شاهد رشد حضور شرکت های بین المللی در ایران هستیم. انتظارات ما برآورد شده است و علاقه مندی زیادی از طرف شرکتها برای همکاری وجود دارد. 
پیمان مسعودزاده در ادامه حضور 26 کشور مطرح دنیا در عرصه صنایع دریایی، بستر سازی توسعه تجارت دریایی، ایجاد ارتباط بین صنعت گران داخلی و خارجی، فرهنگ سازی با هدف افزایش آگاهی عمومی از صنایع دریایی، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، حضور فعال شرکت های داخلی را از دستاوردها و نقاط قوت نمایشگاه هجدهم اعلام کرد و اظهار داشت : امیدواریم با استفاده از نظرات و تجربیات گذشته بتوانیم این نمایشگاه را به نمایشگاه صنایع دریایی منطقه تبدیل کنیم تا تمامی کشورها علاقه مند به حضور در آن باشند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: