تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۸۴
تعداد بازدید: ۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
صندوق توسعه ملی به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد جهت صدور خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی به بازارهای آمریکای لاتین و همچنین تسهیل حضور پیمانکاران ایرانی در مناقصات کشورهای هدف، شرایط و ضوابط استفاده ار اعتبار 2 میلیارد دلاری که قابل استفاده در بازارهای هدف آمریکای لاتین نیز می باشد را اعلام نمود.
به گزارش مارین نیوز، صندوق توسعه ملی به منظور فراهم نمودن زمینه مساعد جهت صدور خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی به بازارهای آمریکای لاتین و همچنین تسهیل حضور پیمانکاران ایرانی در مناقصات کشورهای هدف، شرایط و ضوابط استفاده ار اعتبار 2 میلیارد دلاری که قابل استفاده در بازارهای هدف آمریکای لاتین نیز می باشد را اعلام نمود. 
صندوق توسعه ملی اعلام کرد : با عنایت به برنامه تقویت حضور اقتصادی و فنی مهندسی شرکتهای ایرانی در منطقه آمریکای لاتین و همچنین امکان رقابتی بودن حضور شرکتها در این منطقه، صندوق توسعه ملی آمادگی هرگونه همکاری های لازم برای برخورداری شرکتها و سازمانها برای استفاده از این اعتبارات را دارد. 
هزینه تقریبی این تسهیلات در قالب اعتبار خرید (Buyer`s Credit) در حدود 6 درصد در سال پیش بینی می گردد که شامل 5/3 درصد نرخ سود سپرده گذاری صندوق و 5/2 درصد سهم کارمزد بانک عامل است. 
بر اساس اساسنامه صندوق توسعه ملی، اعطای هرگونه تسهیلات صرفا از طریق بانکهای عامل دولتی یا خصوصی امکان پذیر بوده است. لذا نقش بانک های عامل کشور و بانکهای کارگزار خارجی و محلی در کشور های هدف صادراتی در اجرای این امر کاملا مشهود است. 

تصویر نامه عمومی به بانکهای عامل و مکاتبات صندوق توسعه ملی در خصوص شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات در لینک زیر قابل مشاهده است.   



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: