تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۹۲
تعداد بازدید: ۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل شركت تعاونی بندرسازان گناوه از ورود تجهیزات استراتژیك بندری سبز به كشور برای نخستین بار خبر داد و گفت : با نصب و بهره‌برداری از این تجهیزات در دهه فجر امسال ظرفیت بندر گناوه به یك میلیون تن افزایش می‌یابد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالحسین خدری با یادآوری این‌که گناوه اولین بندری بود که سال 85 به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار کرد : این بندر طی سال‌های اخیر بالاترین رشد را در بین بنادر کشور داشته به طوریکه در حوزه جنرال کارگو، صادرات و کانتینری روند رو به رشدی را طی کرده است.
مدیرعامل شركت تعاونی بندرسازان گناوه افزود :‌ با توجه به همین رشد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص آینده این بندر، خرید تجهیزات استراتژیک سبز در دستور کار قرار گرفت، در این راستا تجهیزاتی شامل 3 دستگاه ترانستینر، 4 دستگاه ترمینال تراکتور به همراه تجهیزات جانبی و 4 دستگاه ریچ استاکر از کشور عمان خریداری و وارد کشور شده است.
وی با بیان این‌که این دستگاه سبز (الکتریکی) هستند مبلغ هزینه شده برای خرید آنها را بیش از7 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این دستگاه‌ها با قیمت منطقی، بهره‌وری بالا و استهلاک کم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خریداری شده‌اند.
مدیرعامل شرکت تعاونی بندرسازان گناوه با یادآوری این‌که ظرفیت کنونی بندر گناه حدود 15 هزار TEU  کانتینر است، افزود: فکر می‌کنم در یک بازه 5 ساله پس از نصب تجهیزات این ظرفیت به 50 هزار TEU یعنی یک میلیون تن افزایش یابد.
خدری با بیان این‌که تجهیزات وارد شده تا دهه فجر نصب و به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: در حال حاضر کشتی‌ها تا ظرفیت 3000 تن می‌توانند در بندر گناه پهلوگیری کنند.
وی با اشاره به این‌که بندر گناوه آمار بیکاری ندارد، اظهار کرد : گناوه یکی از شهرهایی است که با تکیه بر مزیت‌های نسبی خود اشتغال‌زایی خوبی را فراهم کرده به‌طوریکه از شهرهای دیگر بیکار جذب می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: