تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۰۷
تعداد بازدید: ۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب از پایان فصل صید میگو با برداشت 795 تن میگوی دریایی در آب‌های ساحلی مکران خبر داد.
‌به گزارش مارین نیوز، خلیل حیدری بابیان اینکه فصل صید میگو در آب‌های ساحلی مکران امسال از دهم مهرماه آغاز شده است، اظهار کرد : صید میگو در محدوده سیریک تا شرق هرمزگان (دارسرخ) در حالی آغاز شد که در سال گذشته صید این منطقه طی 2 روزبه پایان می‌رسید، درحالی‌که امسال با مراقبت‌ها و کنترل‌های شیلاتی حدود 2 هفته به طول انجامید و حدود 300 تن میگو از این صیدگاه صید شد و شاهد رشد خوبی نسبت به سال گذشته بودیم.
رئیس اداره شیلات شهرستان با بیان اینکه در این بازه زمانی و در صیدگاه‌ها امسال بالغ‌ بر 795 تن میگو صید شد، گفت : خوشبختانه مراقبت‌ها و کنترل‌های شیلاتی در سال‌های اخیر جواب داده است و در صیدگاه‌های استان در مجموع شاهد رشد صید میگو نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم.
حیدری افزود : این مهم در حالی رخ‌ داده است که امسال 71 شناور از نوع کلاس لنج در منطقه کلاهی و شهرستان میناب در صید میگو شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته تعداد شناورهای صیادی کاهش‌ یافته که بیانگر حرکت منطقه از سمت صید به آبزی‌پروری و مدیریت بهتر صید صیادی در راستای صید و صیادی پایدار است.
رئیس اداره شیلات شهرستان میناب تصریح کرد: میزان صید میگو امسال بالغ‌بر 624 تن میگوی درشت، 160 تن میگوی سر تیز و بالغ‌بر 10 تن را میگوی گنتگ تشکیل داده است.
وی همچنین تعداد صیاد شاغل در فصل صید میگو امسال را بالغ‌ بر 450 نفر خواند و افزود: خوشبختانه امسال صیادان توانستند بالغ‌بر 2هزار و 106  تن ماهی را نیز به‌صورت ضمنی در فصل صید میگو صید کند.
این مقام مسئول عنوان کرد: باید اقدامات مؤثر برای بازسازی ذخایر این‌گونه باارزش دریایی در آب‌های ساحلی مکران هر چه سریع‌تر آغاز شود.
حیدری صید غیرمجاز در طول سال را یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش ذخایر میگوهای دریایی در آب‌های مکران بیان کرد و گفت : درصورتی‌که با متخلفین برخوردهای سخت صورت گیرد، می‌توان با کاهش چشمگیر صید غیرمجاز امیدوار شد.
رئیس اداره شیلات میناب بابیان اینکه خوشبختانه امسال با هماهنگی‌های انجام‌شده بین اداره کل شیلات هرمزگان، دریابانی استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در راستای مبارزه با صید غیرمجاز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این جدیت و پیگیری از سوی شیلات هرمزگان بدون شک در راستای صید پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند میگوی خلیج‌فارس برای سال‌ها و نسل‌های آینده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: