تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۲۰
تعداد بازدید: ۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از موفقیت هشت شرکت برای اخذ مجوز ثبت شرکت در گروه شرکت های دانش بنیان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، دامون رزمجویی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری دبیرخانه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری  شهرستان های آبادان و خرمشهر در سالن جلسات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ شرکت زیر نظر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر فعالیت می کنند که ۹ شرکت در مرحله مقدماتی و ۱۸ شرکت در مرحله رشد هستند که از این میان هشت شرکت هم موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شدند.
مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از گردش مالی بیش از چهار میلیارد تومانی این شرکت خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گردش است  که ۹۵ درصد آن فروش داخلی و پنج درصد آن فروش خارجی است.
وی میزان تعهدات مالی مرکز رشد نسبت به این مراکز را رقمی معادل ۴۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون از این میزان ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
رزمجوی، اعطای تسهیلات حمایت به این شرکت ها را یادآور شد و عنوان کرد: تسهیلات خوبی از جمله ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره، تسهیلات سرمایه در گردش ۳۰ میلیون تومانی به صورت یک ساله و تسهیلات دو میلیون تومانی برای ساخت تیزر به واحدهای مستقر در مرکز رشد اختصاص داده می شود.
وی، گرایش دانشگاه علوم و فنون خرمشهر به سمت و سوی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم دانست و توضیح داد: دانشگاههای نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش بر بحث های فناوری هم تکیه می کنند.
رزمجوی بیان کرد: بحث فناوری در سیاست های کلان کشور به تحقق اقتصاد مقاومتی ختم می شود و اقتصاد دانش بنیان در گرو گرایش به سمت دانشگاه های نسل سوم است.
مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان، با بیان اینکه در زمینه اطلاع رسانی مراکز رشد خلاهای بسیاری وجود دارد از رسانه های خواست در امر اطلاع رسانی به صاحبان ایده و حرف، همکاری بیشتری داشته باشند.
منبع : مهر 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: